جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آبان 1400     
برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌ها و تعیین مهلت برای اجرای مصوبات از الزامات سفرهای استانی دولت است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌بایست قبل از آغاز سفرهای استانی نسبت به برنامه‌ریزی با توجه ظرفیت هر استان اقدام کند و برای اجرای مصوبات نیز قید زمانی تعیین نماید. 
 
بسطامی در خصوص سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار داشت: سفرهای استانی رئیس جمهور از برنامه‌‌های بسیار خوب دولت است و در این سفرها، می‌بایست ضمن توجه به ظرفیت هر استان و انعکاس مشکلات و تنگناهای هر استان از طریق مسئولان استان‌ها و نمایندگان پارلمانی آنها به دولت و مجلس، دو وجه در نظر گرفته شود.
 
وی افزود: برنامه‌ریزی قبل از هر سفر متناسب با ظرفیت‌ها یکی از این وجوه است و دوم اینکه، از آنجایی که مصوباتی که در طول این سفرها به تصویب می‌رسد، بارقه‌ای از امیدها و آرزوها را در دل ساکنان آن مناطق ایجاد می‌کند، قید زمانی برای اجرای آنها تعیین شود تا به دنبال این سفرها، لطمه‌ای به مردم به عنوان سرمایه اجتماعی وارد نشود، گرچه مردم تا این لحظه نسبت به عملکرد دولت رضایت خود را نشان داده‌اند.
 
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم دولت مصوبات وضع شده طی سفرهای استانی را به منصه عمل و ظهور برسانند زیرا این سفرها قادر خواهد بود بخشی از نگرانی مردم این استان‌ها را مرتفع نماید.
 
بسطامی در خصوص آمایش سرزمینی در کل کشور بیان کرد: از آنجایی که شناخت مشکلات و ظرفیت‌های هر استان برای کارشناسان مجلس، سازمان برنامه و بودجه و همچنین دولت‌های گذشته، هزینه‌هایی دربرداشته، امیدواریم متناسب با طرح آمایش منطقه در جهت تعدیل در توزیع امکانات کشور با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اقدام شود.
 
وی ضمن یادآوری سخنانی از شهید رجایی مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی می‌بایست در خدمت کسانی باشد که نه زبان شکایت دارند و نه زبان تشکر خاطرنشان کرد: حنجره مسئولان کشور می‌بایست منادی عدالت باشد. آنچه که در چند سال گذشته در حوزه توزیع بودجه اتفاق افتاد، متناسب با عدالت نبوده و عمدتا نظام بودجه‌ریزی کشور ما مبتنی بر قدرت چانه‌زنی است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این مسئله موجب ازدیاد حفره‌های فقر هر ساله از هر دولت نسبت به دولت قبل گردیده، لذا می‌بایست با اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور و با نگاه دولت در بحث بازدیدهای میدانی، امتزاج حضور دولت در استان‌ها در آستانه برنامه هفتم توسعه کشور، ریل‌گذاری‌های متناسب با طرح آمایش منطقه صورت بگیرد تا عملیاتی کردن این برنامه بر اساس بودجه سالانه کشور مقدور گردد.
 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: