جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 آبان 1400     
حفاظت از محیط زیست نیازمند قانون‌گذاری و جدیت در اجرا است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حفاظت و حمایت از محیط زیست را نیازمند همکاری حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقدام جدی قوای سه گانه دانست.
 
سید کریم حسینی در خصوص گام‌های مثبتی که در راستای رفع آلودگی هوا و محیط زیست می‌توان برداشت، اظهار داشت: در خصوص مقوله محیط زیست، زمینه برخورداری از یک محیط زیست پاک و سالم به دور از نقص‌های کنونی برای کشور ما وجود دارد، اما متاسفانه تاکنون بسترسازی در این امور کمتر صورت گرفته است. حفاظت و حمایت از محیط زیست نیازمند همراهی، همدلی و همکاری حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.
 
وی در خصوص بسترهای موردنیاز برای حفاظت از محیط زیست گفت: ایران از جمله کشورهایی است که اقلیم‌‌ها و جغرافیای متفاوتی را در سطح استان‌های مختلف در خود جای داده و عدم حفاظت درست از محیط زیست این استان‌ها، برای تمام کشور آسیب‌رسان است.
 
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان‌های مستعد که محیط و بسترهای آماده‌ای دارند، همچون استان خوزستان که از جلگه‌های پهناور برای کشاورزی و تالاب‌هایی با بهره‌وری متنوع برخوردار است، حقابه تالاب‌ها و کشاورزی از سوی مسئولان امر و وزارتخانه‌های مربوطه می‌بایست به خوبی پیش‌بینی و تامین گردد و در غیر این صورت قطعا محیط زیست این مناطق آسیب‌های جدی را متحمل خواهند شد.
 
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: پس از آمادگی لازم فرهنگی برای حفاظت از محیط زیست، اقدام کلیه دستگاه‌ها و به ویژه قوای سه گانه در راستای وضع قوانین و همت و اراده در مرحله اجرا، از بسترهایی است که می‌تواند به این امر کمک نماید.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: