جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 مهر 1400     
تعطیلی واحدهای آلاینده بازیافت زباله در پاکدشت

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،اداره کل محیط زیست استان تهران از تعطیلی شش واحده آلاینده بازیافت زباله در پاکدشت و پایش ۳۷۱ واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی در اسلامشهر طی نیمه نخست امسال خبر داد.

محمودرضا سعیدپور - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت - گفت: متاسفانه برخی از مالکان سوله‌های صنعتی غیرمجاز و صاحبان زمین‌های زراعی که به‌صورت چهاردیواری تفکیک شده‌اند با اجاره دادن آن‌ها به فعالیت‌های آلاینده غیرمجاز از قبیل ریخته‌گری، آبکاری، بازیافت پسماند آلودگی محیط زیست منطقه و سلب آسایش اهالی و تهدید بهداشت و سلامت مردم را موجب می‌شوند.
 
سعیدپور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شش واحد آلاینده بازیافت زباله در حاشیه چندین روستای شهرستان پاکدشت، به دلیل آلودگی زیست‌محیطی و مزاحمت برای سکنه همجوار پس از اخذ اخطاریه و اعطای مهلت قانونی جمع‌آوری و تعطیل شده‌اند.
 
وی در ادامه گفت: این اداره پس از شناسایی کارگاه‌های غیرمجاز آلاینده از طریق گزارش‌های مردمی و واحد گشت و پایش محیط زیست شهرستان، نسبت به برخورد قانونی قاطع با متخلفان اقدام و در صورت بی‌توجهی به اخطارهای ابلاغی نسبت به پلمب آن اقدام می‌کند.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت تصریح کرد: در صورت فک پلمب غیرقانونی آن توسط مالک یا متصدی کارگاه مراتب از طریق دادستانی شهرستان تحت پیگیری قانونی قرار می‌گیرد.
 
سعیدپور گفت: به استناد مصوبات گذشته و اخیر فرمانداری شهرستان پاکدشت، اتحادیه‌های صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی و مشاوران املاک شهرستان ملزم هستند از صدور مجوز و تنظیم قولنامه اجاره برای کارگاه‌ها و فعالیت‌های آلاینده محیط زیست خودداری کنند.
 
پایش ۳۷۱ واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی اسلامشهر در نیمه نخست ۱۴۰۰
 
الهه بیگی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر - نیز اظهارکرد: در گشت و پایش‌های نیمه نخست سال جاری با اولویت برخورد با واحدهای غیر مجاز و آلاینده، ۳۷۱  واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی تحت پایش قرارگرفتند که این پایش‌ها منجر به صدور ۹۰ مورد اخطاریه رفع آلودگی و  شناسایی ۳۹ واحد جدید شد.
 
بیگی اضافه کرد: در نیمه نخست سال ۱۳۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب‌های صنعتی و بهداشتی انجام شده است.
 
وی افزود: در این مدت ۱۰ واحد غیر مجاز و آلاینده جمع آوری شده‌اند و۱۱ واحد نیز به دلیل عدم رعایت الزامات زیست‌محیطی و تداوم آلودگی همچنین  شکار و صید غیر مجاز تحت پیگیری قضایی قرار گرفتند.
 
یگی در پایان تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری که مزین به نام تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است ۱۸۹ استعلام جهت احداث و بهره‌برداری واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی تحت بررسی کارشناسی قرار گرفته‌اند و بیش از  ۹۵ درصد متقاضیان موفق به اخذ مجوز زیست محیطی شده‌اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: