جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 مهر 1400     
به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی صورت گرفت؛
اجرای ۱۵۰ برنامه در بوستان‌های پایتخت برای کودکان

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،مدیر کل آموزش‌های شهروندی از اجرای ۱۵۰ برنامه در بوستان‌های شهر تهران در قالب تئاتر و نمایش فیلم در مناطق کم‌برخوردار به مناسبت هفته کودک خبر داد.

 مجتبی دانشور با اشاره به اهمیت و توجه به کودکان در آموزش‌های شهری، گفت: این اداره به عنوان یکی از متولیان آموزشی در شهر تهران، وظیفه آموزش و ترویج مفاهیم شهروندی و زندگی صحیح در فضای شهری به مردم را داراست که کودکان، مخاطبان اصلی در برنامه ریزی آموزشی کشور هستند. در همین راستا و با توجه به هفته ملی کودک که از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه نام گذاری شده و اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ، برنامه‌هایی با رویکرد نشاط و تحرک برای کودکان طراحی کرده است.
 
 مدیرکل آموزش‌های شهروندی، دوران کرونا را دوران منفعل بودن کودکان دانست و بیان کرد: هدف از نام گذاری هفته ملی کودک در تقویم کشور، توجه به نیازهای عاطفی کودکان در کنار رشد و شکوفایی استعداد آنهاست این در صورتی است که حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا گذشته و کودکان زمان زیادی را درخانه سپری کرده‌اند و این موضوع باعث منفعل بودن کودکان شده است.
 
او درباره شعار هفته ملی کودک توضیح داد: شعار«حال خوش کودک، رنگ خوش زندگی» بر اساس مصوبه کمیته اجرایی و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ، نام گذاری شد. بخش عمده برنامه‌های اداره کل آموزش‌های شهروندی با محوریت این شعار از طریق معاونت اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه درحال اجرا است.
 
مجتبی دانشور درباره فضای برنامه‌های در حال اجرا گفت: دو اصل در اجرای برنامه‌ها در بوستان‌های شهر برای ما حائز اهمیت است. در وهله اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دومی اجرای بازی‌های بومی و محلی به همراه خانواده کودکان، تا از این طریق مشارکت و همدلی را به آنها آموزش دهیم.
 
مدیرکل آموزش‌های شهروندی افزود: یکی از برنامه‌های مهم در حال اجرا، نمایش فیلم و اجرای تئاتردر مناطق کم برخوردار و جنوب شهر با کمک ماشین‌های سیار است. اداره کل آموزش های شهروندی برای اجرای برنامه‌ها با سایر ادارات شهرداری تهران همکاری کرده و قرار است با همکاری سازمان زیبا سازی، نقاشی‌های منتخب کودکان در این ویژه برنامه به نمایش عموم گذاشته شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: