جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 شهريور 1400     
سرعت غیرمجاز، ۲۶ درصد علل وقوع تصادف در معابر بزرگراهی

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز،رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ: ۲۶ درصد از علل وقوع تصادفات در معابر بزرگراهی مربوط به سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه می‌باشد.

 سرهنگ احسان مومنی گفت: بزرگراه‌هایی که تابلوی سرعت ندارند حداکثر سرعت در آن‌ها ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت در مسیر‌های شمال به جنوب شهر تهران هم ۸۰ کیلومتر می‌باشد.
 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از تخلفاتی که نقش مستقیم در تصادفات و حوادث رانندگی دارد و باعث تشدید تصادفات و جراحات می‌شود سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه است.
 
وی ادامه داد: رانندگان زمانی را که در یک ترافیک سنگین باقی مانده و حرکت می‌کنند به محض رها شدن از آن ترافیک و وارد شدن به محور بزرگراهی که دارای یک ترافیک روان هست، قصد سرعت زیاد دارند و می‌خواهند سریع‌تر برسند.
 
سرهنگ مومنی گفت: این رانندگان به جهت جبران زمان تلف شده در ترافیک، با این طرز تفکر، عجله و شتاب و سرعت غیر مجاز باعث تصادفات، واژگونی و حوادث ناگوار می‌گردند.
 
وی افزود: ۲۶ درصد از علل وقوع تصادفات در معابر بزرگراهی مربوط به سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه می‌باشد.
 
مومنی اشاره کرد: در محور‌های بزرگراهی که دارای تابلوی راهنمایی و رانندگی و تابلوی محدودیت سرعت هستند بر اساس تابلو حکم می‌کند و رانندگان مکلف هستند که از آن تابلو تبعیت کرده و سرعت خود را بر اساس آن تابلو تنظیم نمایند.
وی بیان داشت: در معابر بزرگراهی که بدون تابلوی سرعت نیست حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
 
مومنی افزود: با توجه به شهر تهران که دارای شیب می‌باشد محور‌های بزرگراهی که در مسیر‌های شمال به جنوب است مثل بزرگراه شهید چمران، بزرگراه امام علی، بزرگراه شهید یاسینی حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
وی گفت: سرعت در معابر و خیابان‌های اصلی حداقل ۶۰ کیلومتر و در خیابان‌های فرعی حداکثر ۵۰ کیلومتر و سرعت در تقاطع‌ها و میادین حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برابر ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیبن نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان مکلفند در هنگام رانندگی در سطح معابر با سرعت مطمئنه و سرعت مجاز حرکت کنند به گونه‌ای که در صورت وقوع حادثه و اتفاق پیش بینی نشده بتوانند براحتی وسیله نقلیه خود را متوقف و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری نمایند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: