جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
حمل و نقل عمومی در کشور مورد بی مهری قرار گرفته است

به گزارش شهرداری نیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری تهران در 8 سال اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی مثل راه اندازی خطوط BRT و مترو اشاره کرد و اینکه چنانچه چنین تمهیداتی از سوی شهرداری صورت نمی پذیرفت شاهد چه فجایع زیست محیطی بودیم گفت : متاسفانه در کشور ما حمل و نقل عمومی مورد بی مهری واقع شده است و بودجه چندانی به این امر تعلق نمی گیرد .

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز: عدم تخصیص منابع به شهرداری ها برای توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و اظهار داشت : میزان منابع و اعتباراتی که برای توسعه حمل و نقل شخصی تخصیص می یابد بیش از بودجه ای است که صرف حمل و نقل عمومی می شود .

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب عنوان کرد : در بسیاری از کشورهای دنیا جهت گیری به سوی استفاده و توسعه حمل و نقل عمومی است و اقداماتی از قبیل توسعه خطوط BRT ، توسعه مترو ومونوریل در شهر ها برای تحقق این خواسته انجام می گیرد .

به گفته وی با تخصیص اعتیارات به حمل و نقل شخصی نه تنها مشکل تردد در کشور و شهرها برطرف نخواهد شد بلکه مشکلاتی را نیز به دنبال خواهد داشت .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل آلودگی هوا در تهران و کلان شهر های کشور تصریح کرد : ایجاد چنین معضل بزرگی در کشور به دلیل نادرست بودن مکانیزم تخصیص بودجه به حمل و نقل شخصی است .

جعفر قادری در ادامه به راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت : توسعه حمل و نقل عمومی ، ایجاد محدودیت هایی برای تردد خودروهای شخصی و عرضه سوخت های استاندارد از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد .

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود : هر اقدامی که منجر به افزایش هزینه استفاده از خودروی شخصی شود و استفاده از حمل و نقل عمومی را افزایش دهد در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود .

وی در انتها گفت : تامین پارکینگ و محدودیت در خصوص دسترسی به محدوده مرکزی شهر نیز می تواند به عنوان اقدامات تکمیلی انجام گیرد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: