جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 تير 1400     
خدمت رسانی طب کار شهرداری به مراکز عمومی تهران

به گزارش تهرانی نیوز،شهردار تهران با بیان اینکه بهداشت حرفه‌ای و کنترل خدمات محیط‌های عمومی نیز در مرکز طب کار انجام می‌شود، گفت: فضا‌هایی مانند پارک‌ها و رستوران‌ها که سرویس‌های عمومی در آن ارائه می‌دهند، تحت کنترل قرار می‌گیرند.

پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از مرکز جامع تخصصی طب کار و پایش سلامت شهرداری تهران، گفت: هدف این مرکز در درجه اول تضمین شرایط سلامت برای خانواده شهرداری است؛ خانواده عظیمی که در جغرافیای محدود استان بزرگترین دستگاه تلقی می‌شود. این سازمان با ۵۷ هزار کارمند مستقیم که با خانواده هایشان به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسند و تعداد کارکنان نیز با احتساب مشمولان پیمانکاری به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد و تضمین سلامت آن‌ها به نوعی تضمین سلامت شهر است.

وی افزود: در دنیا ۲.۳ میلیون حادثه منجر به مرگ در محیط کاری اتفاق می‌افتد که نشان دهنده ۶ هزار مرگ در روز است. همچنین ۳۴۰ میلیون حادثه مرتبط با کار و ۱۶۰ میلیون بیماری مرتبط با شرایط کاری در دنیا اتفاق می‌افتد.

حناچی ادامه داد: در ایران نیز رخداد حوادث کاری ۱.۵ نفر از هر هزار نفر است که رقم بالایی محسوب می‌شود و مراقبت‌ها در این حوزه این آمار را کاهش می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه بهداشت حرفه‌ای و کنترل خدمات محیط‌های عمومی نیز در این مرکز انجام می‌شود، اضافه کرد: با انجام این کار فضا‌هایی مانند پارک‌ها و رستوران‌ها که سرویس‌های عمومی در آن ارائه می‌دهند، تحت کنترل قرار می‌گیرند.

وی گفت: هر ریالی که برای بخش‌های پیشگیری هزینه می‌شود معادل صد ریالی است که بعد از اتفاق و بحران برای جبران تبعات آن هزینه می‌شود و در بخش درمان نیز چنین روندی حاکم است.

حناچی تاکید کرد: تنها نگرانی درباره این مرکز حجم مراجعات و ایجاد خطر است و باید مراقب باشیم که میزان مراجعات به گونه‌ای باشد که خطر وحادثه‌ای ایجاد نشود.

حناچی گفت: باید تمهیداتی مانند پله فرار و اعلام و اطفا حریق و موارد ایمنی در این مرکز لحاظ شود تا حوادث تلخ گذشته تکرار نشود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: