جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 اسفند 1393     
خودروسازان همچنان نیازمند حمایت دولت و مجلس هستند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از صنعت خودرو گفت : هم اکنون بخش عظیمی از اشتغال موجود در کشور در خودروسازی ها مدیریت می شود به همین منظور جهت  حفظ اشتغال در این بخش حمایت مستمری از این صنعت صورت گیرد.

ناصر عاشوری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : البته خودروسازان علی رغم شرایط بحرانی و سختی که بواسطه تحریم ها داشتند اقدامات زیادی را در جهت رشد کمی و کیفی در این صنعت انجام دادند که حاصل آن رشد تولید در سال جاری بوده است اما واقعیت این است که کیفیت خودروهای داخلی ان گونه که باید باشد در این سالها رشد نیافته و حتی گاها برخی از تولیدات ضعیف تر از سال های قبل تولید و عرضه می شود.

وی گفت : در چنین شرایطی مسئولین نیز به دنبال برون رفت از شرایط موجود وایجاد ساز و کارهایی بر اساس الگوی های علمی و مورد استفاده در سایر کشورهای دنیا شوند تا شرایط موجود هموار و پشت سر گذاشته شود.

وی تاکید کرد : با وجود مشکلات موجود خوشبختانه خودروسازان در یکی دو سال اخیر و در جریان نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ حامل های انرژی و تغییر دستمزد و سایر هزینه ها به خوبی مقاومت کرده و با پشت سر گذاشتن مشکلات توانستند در مسیر خودکفایی گام های مثبتی بردارند.

وی افزود : البته خودروسازان باید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری نمایند تا به لحاظ کمی و کیفی بر روی پای خود ایستاده و به دنبال راهکارهایی فراتر از استفاده و تکیه بر منابع دولتی باشند.

نماینده  فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : هر چند در این شرایط مصرف کنندگان نیز باید از تولیدات داخلی حمایت کنند و همزمان خودروسازان نیز در جهت ارتقای کیفیت و کمیت تلاش کنند و ضمن پاسخ گویی به نیاز داخل تولیداتی قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.

عاشوری افزود : در شرایط کنونی باید صنعت خودرو به جهت تاثیر بالای آن در توسعه و حفظ اشتغال کشور مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی اظهار داشت : در صورتی که خودروسازان در این شرایط بازاریابی مناسبی داشته و در این راستا قراردادهایی را تنظیم کنند مسلما تولید خودرو رونق بیشتری خواهد یافت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: