جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1399     
تنفس هوای مطلوب در پایتخت

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۳ شهریور ماه) در محدوده قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در این محدوده باقی بماند.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۳ شهریور ماه) بر اثر برقراری شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.
 
طی روز افزایش «تندی باد» از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» احتمال می‌رود بیشینه غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر مشابه با روز گذشته افزایش یابد و باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق شود.
 
در شامگاه با تداوم وزش باد مؤثر انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد.
 
با کاهش «تندی باد» تا صبح فردا (۴ شهریور ماه) و با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افرایش پیدا خواهد کرد و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.
 
طی روز کاهش تندی باد باعث انباشت آلاینده‌ها و بر غلظت آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر افزوده می‌شود که کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس را به‌دنبال خواهد داشت.
 
در اواخر وقت فردا (۴ شهریور ماه) وزش باد مؤثر تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدود قابل قبول قرار گیرد.
 
 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۰ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۷ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: