جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 9 مرداد 1399     
در آمریکا هر دقیقه یک نفر بر اثر کرونا می‌میرد

باشگاه خبرنگاران: خبرگزاری رویترز اعلام کرد طبق آمار در آمریکا هر دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد در حالی که شمار قربانیان کرونا از ۱۵۰ هزار نفر در آمریکا فراتر رفته است، طبق آمار روزانه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، در این کشور در هر دقیقه بطور میانگین یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

آمریکا روز چهارشنبه از مرگ ۱۴۶۱ نفر دیگر بر اثر کرونا خبر داد که این رقم، بالاترین عدد مرگ بر اثر کرونا در یک روز پس از ۲۷ مه است که ۱۴۸۴ نفر در آن روز جان خود را از دست داده بودند.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، آهنگ مرگ و میر‌ها بر اثر کرونا در دو ماه گذشته در آمریکا رو به صعود بوده و تا ۱۰ هزار نفر در ۱۱ روز گذشته افزایش یافته است.

همچنین بر این اساس، شمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ برای سه هفته متوالی افزایش یافته؛ در حالی که شمار موارد ابتلای هفتگی اخیرا و برای نخستین بار از ماه ژوئن رو به کاهش رفته است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایالت‌های آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس آمریکا در ماه جاری میلادی سبب شده تا بیمارستان‌ها به حد اشباع خود برسند.

همچنین این افزایش آمار، ایالت‌های آمریکا را مجبور کرده است تا در خصوص بازگشایی اقتصادی و برداشتن محدودیت‌هایی که به سبب قرنطینه در ماه‌های مارس و آوریل به منظور کُند ساختن روند شیوع ویروس اتخاذ کرده بودند، تجدید نظر کنند.

در میان ایالت‌های آمریکا، تگزاس با ۴۳۰۰ فوتی در این ماه بر اثر کرونا در صدر جدول است و پس از آن فلوریدا با ۲۹۰۰ و کالیفرنیا- پر جمعیت‌ترین ایالت آمریکا- با ۲۷۰۰ فوتی قرار دارد.

گفتنی است تا کنون بیش از ۴.۵ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۱۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بالای ۱۷ میلیون نفر رسیده که از این تعداد، بیش از ۶۷۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: