جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1399     
خط ۶ یکی از طولانی‌ترین خطوط مترو
نقش ویژه خط شش مترو در ایجاد تعادل در دیگر خطوط

 به گزارش تهرانی نیوز،شهردار تهران:​برای توسعه و ساخت این خط با مشکلات مالی مواجه هستیم که تحریم‌ها نیز بر آن اثر گذار بوده، اما این مشکلات قابل حل است.

پیروز حناچی  در حاشیه بازدید از روند ساخت خط ۶ مترو تهران گفت: پس از افتتاح بخش جنوبی این خط که در آغاز سال گذشته صورت گرفت بخش‌های شمالی و شمال غربی این خط تاکنون زیر بار نرفته است از این رو برای حل مشکلات بهره برداری از بقیه ایستگاه‌ها که تقریباً به طور متوسط ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند این بازدید صورت گرفت.
 
وی گفت:​ خط ۶ مترو یکی از طولانی‌ترین خطوط مترو در تهران محسوب می‌شود که جنوب شرق پایتخت در دولت آباد را به شمال غرب در سولقان متصل می‌کند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
شهردار تهران افزود:​ با تکمیل خط ۶ مترو پنج منطقه بزرگ تهران به مترو متصل می‌شوند و یکی از ویژگی‌های این خط وجود هفت نقطه تبادلی در آن است به این مفهوم که با هفت خط دیگر مترو تلاقی دارد و نقش بسیار عمده‌ای در تراکنش و ایجاد تعادل در خطوط مترو ایفا و سهم مسافران در خطوط مختلف را متعادل می‌کند.
 
آقای حناچی اضافه کرد: در بخش‌های جنوبی خط ۶ نیز هم اکنون دستگاه تی وی ام در حال حفاری است و ساخت مسیر حدود هفت کیلومتری برای اتصال ایستگاه دولت آباد به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در دستور کار قرار دارد.
 
طول خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر با ۲۸ ایستگاه است و تاکنون چهار ایستگاه از این خط به بهره برداری رسیده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: