جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1399     
آب و هوا
گرما، پدیده غالب در کشور

  به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،کارشناس هواشناسی: طبق نقشه‌های هواشناسی، گرما در همه مناطق کشور پدیده غالب خواهد بود.

امیر سرکرده گفت: این هفته در خوش بینانه‌ترین حالت در بیشتر مناطق کشور هوای گرم ماندگار است. حتی اگر چند درجه افزایش دما نداشته باشیم، اما هوای گرم همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سواحل دریای خزر و استان اردبیل تا چهارشنبه ۵ درجه افزایش دما رخ دهد. اما از روز چهارشنبه به بعد همین ۵ درجه دوباره کاهش می‌یابد.
 
سرکرده گفت: پدیده غالب امروز وزش باد و تولید گرد و خاک در نواحی جنوب غرب کشور است. در استان‌هایی مثل خوزستان نواحی غربی و جنوبی استان ایلام و بوشهر وزش باد شدید باعث ایجاد گردوخاک می‌شود که کاهش کیفیت هوا را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.
 
کارشناس هواشناسی افزود: پیش بینی می‌شود امروز و فردا در جنوب شرق کشور، جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین ارتفاعات کرمان و شمال و نواحی شرقی استان هرمزگان در ساعات بعداز ظهر رگبار و رعدوبرق موقتی اتفاق بیفتد.
 
وی گفت: خلیج فارس مواج است و علت آن انتقال انرژی باد به سطح خلیج فارس است که ارتفاع موج را به ۲ متر خواهد رساند. دوشنبه در نواحی جنوبی تهران وزش باد نسبتا شدیدی خواهیم داشت.
 
سرکرده افزود: دوشنبه بجز تهران در نواحی مرکزی کشور در حاشیه جنوبی البرز مثل سمنان و قزوین، البرز و نواحی مرکزی مثل اصفهان، قم و استان مرکزی وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.
 
وی گفت: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود و دما در گرم ترین ساعات به ۳۶ درجه می‌رسد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: