جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1399     
در دو ماهه نخست سال
شناسایی ۲۳ واحد آلاینده در تهران

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از اقدامات واحد حقوقی این اداره در دو ماه نخست امسال علیه تخلفات محیط زیستی خبر داد.

خانم فاطمه برنا گفت: براساس گشت و پایش‌های محیط زیستی، از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ واحد آلاینده در تهران شناسایی که برای این واحد‌ها اخطاریه قانونی صادر شد و مسئولان این واحد‌ها مکلف به رعایت شاخص‌ها و استاندارد‌های محیط زیستی و رفع کامل آلودگی شدند.
 
رییس اداره محیط زیست تهران فعالیت این واحد‌ها را در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، صنوف، واحد‌های خدماتی و همچنین در زمینه نگهداری غیرمجاز حیات وحش توصیف کرد و ادامه داد: بیشتر این واحد‌ها با فعالیت خود، موجبات آلودگی آب و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده بودند.
 
وی با اشاره به اینکه در صورت همکاری نکردن برای رفع آلودگی و انجام ندادن اقدام مثبت از سوی متصدیان مربوط، موضوع از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهد گرفت، افزود: تعداد کل پرونده‌های حقوقی در دو ماه گذشته ۳۱ پرونده بوده است که از این میان تعداد ۱۹ پرونده در حال رسیدگی به منظور صدور حکم هستند.
 
برنا با بیان اینکه همچنین تعداد ۶ پرونده در مراجع قضایی مختومه شده است، گفت: برای ۵ واحد متخلف، حکم مجرمیت صادر و همچنین یک واحد متخلف نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.
 
معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران به تشدید برخورد جدی با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست تهران اشاره کرد و افزود: از آنجا که حوزه محیط زیست و مسائل مربوط به آن با سلامت عمومی جامعه در ارتباط است، جای هیچگونه چشم پوشی درخصوص تخلفات صورت گرفته در این حوزه نیست و این اداره با متخلفان حوزه سلامت عمومی جامعه، برخورد قاطع خواهد کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: