جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1399     
اعتراف به سرقت میلیاردی از خانه‌ها

 روزنامه شرق: دو سارق حرفه‌ای منزل که در مرکز تهران 10 فقره سرقت مرتکب شده بودند، دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

 
دوازدهم فروردین پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل یکی از شهروندان واقع در خیابان 17 شهریور از دادسرای ناحیه 12 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد.شاکی با حضور در پلیس آگاهی گفت: ساعت هشت شب یازدهم فروردین ماه به همراه خانواده منزل را به قصد عیادت یکی از بستگان ترک کردم و در ساعت 10 شب پس از بازگشت با شكستگی قفل درها و سرقت مقدار زیادی طلاجات، دلار، چهار عدد سکه تمام بهار، دو عدد نیم‌سکه، 24 عدد سکه ربع، 10 عدد سکه گرمی، وجه نقد، دستگاه DVR و... در مجموع به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال روبه‌رو شدم.کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه در محل سرقت حاضر و با بررسی میدانی متوجه شدند سارقان با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری دنا پلاس سفیدرنگ مرتکب دزدی شده‌اند.
 
آنها با تجمیع پرونده‌های مشابه پی بردند سرقت‌ها توسط یک باند حرفه‌ای از سارقان منزل انجام شده است.کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند یکی از اعضای این باند را که از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام رضا است، شناسایی کنند. آنها با اخذ دستور قضائی متهم را در مخفیگاهش واقع در صالح‌آباد دستگیر کردند.متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه حاضر به بیان واقعیت نبود اما بعد از مواجهه با ادله به‌دست‌آمده به 10 فقره سرقت منزل با همدستی شخص دیگری اعتراف کرد.
 
با اطلاعات به‌دست‌آمده کارآگاهان در گام بعدی متهم دوم را با نام حسام که او هم چند فقره سابقه کیفری داشت، در محله نازی‌آباد شناسایی و دستگیر کردند.حسام به کارآگاهان گفت: با خودروی رضا در خیابان می‌چرخیدیم و خانه‌هایی که بالکن یا پنجره رو به کوچه‌های خلوت داشتند یا اینکه حفاظ مناسبی نداشتند را انتخاب می‌کردیم و در صورت خالی‌بودن خانه با بالارفتن از دیوار وارد منزل می‌شدیم و با تخریب درها سرقت را انجام می‌دادیم.
 
حسام در ادامه بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: پس از سرقت اموال را بین خودمان تقسیم می‌کردیم و از مجموع سرقت‌ها حدود 15 میلیارد ریال به دست آورده‌ایم.سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با تأیید این خبر گفت: با تکمیل تحقیقات هر دو متهم با صدور قرار وثیقه از سوی بازپرس محترم شعبه 14 دادسرای ناحیه 12 تهران روانه زندان شدند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: