جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 ارديبهشت 1399     
افزایش ۳۰ درصدی ترددها با رفع محدودیت های تردد

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز، جانشین رئیس پلیس راه ناجا از افزایش ترددهای برون شهری با توجه به رفع محدودیت های تردد در اردیبهشت ماه خبر داد.

سرهنگ ایوب شرافتی  تشریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت های ترددی از ۸ فروردین تا پایان فروردین در دستور کار پلیس راه ناجا قرار گرفت و با توصیه هایی که برای منع سفر به مردم شد، شاهد کاهش ۶۲ درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه رابطه مستقیم و معناداری بین میزان ترددها و تصادفات وجود دارد، کاهش ترددها موجب کاهش تصادفات شده و آمار پزشکی قانونی در اسفندماه در حوزه برون شهری ۱۸۰ نفر کاهش تصادفات و جانباختگان را نشان می دهد. این آمار در فروردین ماه از سوی پزشکی قانونی هنوز اعلام نشده است. قطعاً کاهش تصادفات در فروردین وجود داشته اما چون آمار پزشکی قانونی قابل استناد است آمار دقیقی از کاهش تصادفات و جانباختگان در دست نیست.
 
جانشین رئیس پلیس راه ناجا با اشاره به عملکرد پلیس راه در جلوگیری از سفر مردم و کنترل زنجیره انتقال کرونا در فروردین ماه گفت: طرح محدودیت های تردد از ۸ فروردین ماه تا پایان فروردین در ۲۹۶ نقطه از کشور اجرا شد و حدود ۴۲۰ هزار خودرو که قصد سفر داشتند از مبادی ورودی و خروجی شهرها برگشت داده شدند و در حوزه جاده حدود ۲۲ هزار اعمال قانون صورت گرفت، اعمال قانونی که با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو به صورت سیستمی همراه بود و در سوابق راننده درج خواهد شد.
 
سرهنگ شرافتی خاطرنشان کرد: ترددها در اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته اما در مقایسه با فروردین ماه امسال که محدودیت های تردد وجود داشته از ۶۲ درصد کاهش به ۳۰ درصد رسیده است. بنابراین شاهد افزایش حدود ۳۰ درصدی ترددها در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین بوده ایم.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به ماه مبارک رمضان و اعتقاد مردم میزان سفرها کاهش داشته اما بعد از ماه رمضان و تعطیلات عید فطر انفجار سفرها و ترددها پیش بینی می شود. به همین دلیل در صورت کاهش شیوع کرونا پلیس راه ناجا تمهیداتی را برای سفر مردم اندیشیده و هماهنگی های لازم با دستگاه های مریوطه صورت گرفته تا شرایط سفر مردم فراهم شود.
 
جانشین رئیس پلیس راه ناجا در پایان بیان کرد: در حال حاضر برای ترددهای برون شهری محدودیتی وجود ندارد اما طبق روال گذشته محورهای شمالی مانند محور کرج- چالوس در پایان هفته یک طرفه می شود. ضمن اینکه به دلیل خلوتی جاده ها ممکن است مردم تخلفات رانندگی داشته باشند، گرچه همکاران ما در پلیس راه مانند گذشته در جاده ها حضور دارند و از تخلفات جلوگیری می کنند اما واقعاً حیف است که انسان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دهد زیرا این حوادث قابل پیش بینی و پیشگیری هستند. بنابراین از مردم عزیز خواهشمندیم که با رعایت قوانین و مقررات رانندگی از وقوع تصادفات جلوگیری کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: