جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 فروردين 1399     
آزادسازی معتادان متجاهر از مراکز بازپروری موجب شد
نگرانی شهروندان منطقه 12 از گسترش شیوع ویروس کرونا

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، آزاد سازی معتادان و بزهکاران از مراکز بازپروری و زندان ها باعث اسکان این افراد در کوچه ها و پیاده رو های محلات تهران و از جمله منطقه ۱۲ شده که  با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، نگرانی هایی را برای شهروندان منطقه  ایجاد کرده است.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه از بهمن ۱۳۹۷ با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس، شهرداری تهران و نهادهای حمایتگر مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) عزمی ایجاد شده که سیاست و تصمیمی مناسب برای کسانی که در دام اعتیاد افتادند و کسانی که در معرض آسیب قرار دارند، اتخاذ شود، گفت: پس از شیوع بیماری کرونا مطابق همه فرایندها برخی زندانیان و معتادان حاضر در مراکز بازپروری در شرایطی مشمول سیاست آزاد سازی شدند که از طرف خانواده هایشان مورد پذیرش قرار نگرفته و ساکن کوچه ها و پیاده رو ها در محلات شدند.
 
او افزود: آزاد سازی این افراد زمینه‌ساز فعالیت بیشتر باندهای فروش و توزیع مواد مخدر شده و نگرانی هایی را در سطح شهر ایجاد کرد.
 
سعادتی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۲ از ابتدا این نگرانی ها را به مقامات مرتبط مسئول انتقال داد، ادامه داد: بخشی از نگرانی ها برای خود این افراد و بی اثر شدن تلاش هایی است  که سازمان های ذیربط برای بازپروری و بازگشت آن ها به زندگی انجام داده اند.
 
شهردار منطقه ۱۲ اضافه کرد: بخش دیگر، نگرانی از نظر شهروندان و شهر است که در آن شهروندان سالم و پاکی که در محلات سکونت دارند با دیدن این فضا و شرایط دچار ترس و نگرانی می شوند.
 
او با بیان اینکه شهرداری در این وضعیت به وظایف خود عمل می کند، یادآور شد: استقرار و حمایت از  افراد بی سرپناه در دستور کار شهرداری قرار گرفت و گرمخانه هایی برای آقایان و بانوان در نظر گرفته شد که به آن مراجعه کرده و شب را در آن سپری می کنند. همچنین تهیه غذا، شستشوی لباس و ضدعفونی محیط گرمخانه ها توسط شهرداری انجام می شود.
 
سعادتی با بیان اینکه تا به حال موردی در مورد ابتلای افراد در گرمخانه منطقه ۱۲ گزارش نشده، افزود: از آنجایی که این افراد فقط شب را در گرمخانه ها می گذرانند ، بنابراین در طول روز و زمانی که از گرمخانه ها بیرون می روند مسئولیت نهادهایی مانند نیروی  انتظامی، قوه قضاییه و پلیس در مورد آن ها باید انجام شود.
 
 او با اشاره به نگهداشت شهر،  آرامش، ارتقای کیفیت زندگی و امنیت به عنوان وظیفه ذاتی شهرداری، گفت: جمع آوری معتادان و بزهکاران وظیفه شهرداری نیست هر چند در این باره نیز شهرداری با تدارک و پشتیبانی و هماهنگی های محلی به نهادهای مرتبط کمک می کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: