جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 بهمن 1398     
حناچی در جمع خبرنگاران تاکید کرد
توجه به محله محوری در بودجه شهرداری تهران

 به گزارش تهرانی نیوز، شهردار تهران محله محوری را یکی از ارکان اصلی در بودجه سال 99 شهرداری تهران دانست. 

پیروز حناچی که صبح امروز به منظور ارائه لایحه بودجه 99 شهرداری تهران در صحن شورای شهر حاضر شده بود با حضور در جمع خبرنگاران از افزایش 25 درصدی بودجه سال 99 شهرداری تهران خبر داد و اظهار کرد: بودجه‌ای که برای سال 99 در نظر گرفته شده بیش از 30 هزار میلیارد تومان است.
 
وی درباره شیوه چینش بودجه برای سال 99 توضیح داد: طی روزهای گذشته متمم بودجه 98 را با توجه به شرایط اقتصادی به صحن شورای شهر ارائه کردیم و بر همین اساس این موضوع را مبنای افزایش بودجه سال 99 قرار دادیم و بر اساس توافقاتی که با شورا در این خصوص انجام شد بودجه سال آینده را اعلام کردیم.
 
شهردار تهران با بیان اینکه تلاش شده تا میزان درآمد پایدار در بودجه سال 99 افزایش پیدا کند، گفت: در حال حاضر لایحه‌های مالیات بر ارزش افزوده و درآمد پایدار در صحن مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که یکی از آن ها مراحل پایانی را طی می‌کند و دیگری پس از بررسی بودجه مجدداً در دستور کار قرار می‌گیرد که اگر این دو مورد هم به بحث درآمدهای پایدار افزوده شوند بسیار تأثیرگذار خواهند بود.
 
حناچی با اشاره به سهم افزایش محله‌محوری در بودجه سال 99 عنوان کرد: محله‌محوری موضوع مهمی است و بودجه کلانی نمی‌طلبد اما می‌تواند رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال، ایجاد یک فضای سبز کوچک در محلات، ارتقای سطح بهداشت و تغییرات جزئی ترافیکی از جمله مواردی است که می‌توان در سطح محلات به آن ها توجه کرد. به همین منظور برای اولین بار در این مقطع به بودجه از پایین به بالا نگاه شده و دو هزار میلیارد تومان را به بحث محله‌محوری اختصاص دادیم.
 
شهردار تهران با تأکید بر این نکته که نیاز شهروندان در محلات توسط دفاتر توسعه خدمات محلات مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: امیدواریم با همکاری شورایاران و معتمدین محل بتوانیم برای اولین بار این موضوع را در شهر تهران تجربه کنیم.
 
در ادامه شهردار تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره بسته شدن سامانه طرح تفصیلی به روی اعضای شورای شهر به دنبال فروش عمارت اقدسیه عنوان کرد: بگذارید به عنوان یک استاد تمام دانشگاه درباره این خانه توضیحاتی را ارائه دهم. خانه اقدسیه یک خانه مربوط به دوره پهلوی دوم است که به جهت نقشه، تشریفاتی است و مقداری آیینه‌کاری و گچ‌کاری در آن صورت گرفته است. عمارت اقدسیه نه ثبت ملی شده و نه آثار تاریخی تلقی می‌شود. در این باره تلاش شده به گونه‌ای عمل کنیم که تعادل منطقه به هم نخورد و لزوماً دلیلی بر تخریب این ملک وجود ندارد. البته موضوع بسته شدن سامانه طرح تفصیلی را باید بررسی کنم.
 
حناچی درباره افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال 99 شهرداری تهران هم گفت: تا به امروز تلاش کردیم به وعده‌های خود عمل کنیم و هم‌اکنون 2 خط مترو به بهره‌برداری رسیده است. این در حالی است که متروی تهران دو میلیون و 500 هزار سفر روزانه دارد که پس از افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش 15 درصدی بار در حمل‌ونقل عمومی مترو بودیم.
 
حناچی با بیان اینکه در این خصوص از دولت درخواست کمک کرده‌ایم، اضافه کرد: همچنین برای بازسازی هزار دستگاه اتوبوس درخواست کمک کردیم که باید تعدادی از این اتوبوس‌ها، برقی شوند. در تهران، با توجه به میزان بحث تردد اتوبوس‌ها در شهر که بعضاً بین 500 تا 600 کیلومتر می‌شود؛ راه‌حل دیگری جز برقی کردن اتوبوس‌ها وجود ندارد.
 
شهردار تهران ادامه داد: البته درباره افزایش اعتبارات از محل فروش اوراق مشارکت صحبتی نکردم که اگر این موضوع نیز محقق شود می‌توان علاوه بر درخواست فاینانس از دولت روی آن هم حساب کرد. 
 
حناچی تأکید کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی برای مقابله با ترافیک و آلودگی هوا یکی از راهبردهای استراتژیک است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: