جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 بهمن 1398     
مديرعامل شركت مترو مطرح كرد؛
دستيابي به طول 447 كيلومتري شبكه مترو در افق 1420

 به گزارش گروه حمل و و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، علي امام از آغاز مراحل انتخاب مشاور خطوط 8 تا 11 متروي تهران خبر داد و عنوان كرد: از ميان خطوط مذكور خط 10 اولويت اجرايي بيشتري دارد.

علي امام مديرعامل اين شركت با اعلام خبر آغاز مراحل انتخاب مشاور ذي‌صلاح به منظور انجام مطالعات امكان‌سنجي احداث خطوط 8 تا 11 متروي تهران عنوان كرد: هدف از توسعه خطوط مترو در افق 1420، پوشش كل مناطق 22 گانه پايتخت و همچنين ايجاد شبكه و به هم پيوستگي خطوط ساخته شده و خطوط در دست احداث با ايجاد ايستگاه‌هاي تبادلي است.
 
امام خاطرنشان كرد: در حال حاضر از مجموع 297 كيلومتر خطوط 1 تا 7 ، 234 كيلومتر ساخته شده و از مجموع 175 ايستگاه در خطوط مذكور، 125 ايستگاه به بهره‌برداري رسيده است. مطالعات اوليه براي توسعه خطوط مترو به 11 خط، نشان مي‌دهد كه 123 ايستگاه جديد در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد. از سوي ديگر طول خطوط شبكه در حال تكميل فعلي به 150 كيلومتر افزايش مي‌يابد.
 
مديرعامل شركت مترو در ادامه گفت: در اين صورت مجموع طول خطوط مترو به حدود 447كيلومتر مي‌رسد و اين امر البته جدا از خطوط سريع السير يا اكسپرس و خطوط مترو سبك است.
 
او با اشاره به اين كه ساخت خط 10 به لحاظ اجرا در اولويت قرار دارد، گفت: اين خط با 42 كيلومتر طول از انتهاي بزرگراه‌هاي شهيد باقري و شهيد بابايي آغاز و به سمت مسير بزرگراه‌هاي شهيد چمران، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، شهيد همت و نيز وردآورد امتداد مي‌يابد.
 
امام در پايان با اشاره به محدوده عبور 3 خط جديد ديگر خاطرنشان كرد: خط 8 از مسعوديه، بزرگراه بعثت، قلعه مرغي، بزرگراه‌هاي شهيد كاظمي، يادگار امام (ره)، آيت‌الله حكيم و شهيد سپهبد قاسم سليماني (رسالت) تا خيابان سرسبز، خط 9 از دولت‌آباد، بزرگراه بسيج، پيروزي، نارمك، هنگام و بزرگراه شهيد همت تا محدوده پارك جنگلي چيتگر و خط 11 از پارك چيتگر، مناطق 18 تا 21 و ابن‌بابويه امتداد دارند.
 
گفتني است پيش‌بيني‌هاي اوليه حاكي از آن است كه در افق 1420 با احداث 4 خط جديد مترو، ظرفيت بهره‌مندي روزانه با استفاده از اين شبكه حمل و نقل عمومي ارزان قيمت، ايمن و سريع بالغ بر11 و نيم ميليون سفر خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: