جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 29 آذر 1392     
رُنسانس حمل و نقلی پایتخت در سال 93

به گزارش شهرداری نیوز ،مهندس سید جعفر تشکری هاشمی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این جلسه با تاکید بر ساماندهی فضای عمومی حمل و نقل شهری به شکلی مطلوب افزود: مهم­ترین بخش این کار، سامان­بخشی به ایستگاه­های اتوبوس، پایانه­ های تاکسی و توقفگاه ­های حمل و نقل عمومی در سطح شهر است.

وی با اعلام آغاز به کار مرکز نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی تهران، تأکید کرد: سیستم­ های کنترل هوشمند تاکسی­ ها در اغلب پایانه ­های تاکسیرانی راه­ اندازی شده­ اند و پایانه­ هایی که تا کنون به این سامانه تجهیز نشده­ اند نیز باید هر چه سریع­تر به سیستم مذکور مجهز شوند.

هیچ مسافری در هیچ نقطه­ ای از تهران نباید بر زمین بماند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تا پایان دی­ماه باید نسبت به ساماندهی پایانه­ های اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدام شود، اظهار کرد: وضعیت پایانه­ ها به لحاظ احداث مسیر ورودی، خط­ کشی، علامت­گذاری، وضعیت سکو، آسفالت، روشنایی، سرپناه و سرویس بهداشتی باید مورد ساماندهی قرار گیرد.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که هیچ مسافری در هیچ نقطه­ای از تهران نباید به دلیل کوتاهی در رسیدگی به ناوگان حمل و نقل عمومی بر زمین بماند، تصریح کرد: کوتاهی شرکت­های خصوصی در زمینه نظارت بر عملکرد اتوبوس­ها و تاکسی­ها به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

وی با تأکید بر افتتاح تونل امیر کبیر طی هفته­های آینده و بررسی دقیق موضوع تردد در این تونل از منظر ترافیکی، افزود: تمامی فعالیت­ها در حوزه­های اتوبوسرانی و تاکسیرانی، پارکبان­ها و پارکینگ­ها و در مجموعه کلیه خدمات حمل و نقلی به صورت کامل به مناطق واگذار خواهد شد.

 

هر 22 منطقه تهران باید پارک آموزش ترافیک داشته باشد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که سازمان حمل و نقل ترافیک صرفا ًنقش نظارتی بر عهده خواهد داشت، اظهار کرد: مناطق باید بودجه­های مورد نیاز خود را در زمان بودجه­بندی به موقع اعلام کنند تا بتوانند با دریافت بودجه مورد نیاز مسئولیت­های جدید را به خوبی بر عهده گرفته و به درستی انجام دهند.

مهندس تشکری هاشمی از آغاز دوره جدید نظارت ستادی بر وضعیت حمل و نقل و ترافیک 22 منطقه از روز شنبه سی­ام آذر خبر داد و گفت: از این پس هفته­ ای دو بازدید از سطح مناطق خواهیم داشت و مسائل و مشکلات حمل و نقلی هر منطقه را از نزدیک مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهیم داد که بازدید نخست از منطقه 15 آغاز خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت موضوع آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک خاطرنشان کرد: به این منظور در هر 22 منطقه تهران باید پارک­های آموزش ترافیک احداث شود و چنان­چه منطقه­ای فاقد چنین امکانی است می­ بایست هر چه زودتر دست به کار شده و نسبت به احداث پارک آموزش ترافیک تا پایان سال 93  اقدام نماید.

48 پایانه تاکسیرانی در 22 منطقه تهران ساماندهی می­شوند

بنابر این گزارش، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق 22 گانه پایتخت نیز در این نشست فرسودگی ناوگان مینی­بوسرانی و بخشی از ناوگان اتوبوسرانی، ضرورت نظارت هر چه بهتر و بیشتر بر عملکرد پارکبان­ها، نصب دیواره­های صوتی در محورهای پر سر و صدا، کمبود اعتبارات به منظور اجرای پروژه­ های حمل و نقلی و فقدان اعتبار جهت آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک را به عنوان مهم­ترین مسائل و مشکلات مناطق در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعلام کردند.

گفنتی است در این جلسه میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز با ارائه گزارشی تصویری از وضعیت 48 پایانه تاکسیرانی در 22 منطقه پایتخت، ضرورت ساماندهی هر چه سریع­تر این پایانه­ ها به منظور خدمات­رسانی بهتر و بیشتر به رانندگان و مسافران تاکسی را مورد تاکید قرار داد.



jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.irs

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: