جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 آذر 1398     
سفندارمذ مطرح كرد
تسهيلات جذب سرمايه‌گذار براي توسعه مجتمع‌هاي ايستگاهي

 به گزارش گروه حمل و و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مديرعامل شركت توسعه مجتمع‌هاي ايستگاهي متروي تهران در تشريح تسهيلات جذب سرمايه‌گذار عنوان كرد: در كنار معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري، تسهيلاتي همانند اخذ مجوزهاي شهرسازي و كميسيون ماده 5 را به سرمايه‌گذاران ارائه مي‌دهيم.

مصطفی سفندارمذ مديرعامل شركت توسعه مجتمع‌هاي ايستگاهي متروي تهران با اشاره به اين كه اين شركت در كنار معرفی فرصت‌هاي سرمایه‌گذاری اقداماتی همانند طراحی، دریافت مجوزهای شهرسازی و در صورت نیاز دریافت مصوبات کمیسیون ماده ۵ را نيز براي سرمايه‌تسهيلات جذب سرمايه‌گذار براي توسعه مجتمع‌هاي ايستگاهيگذاران انجام مي‌دهد، عنوان كرد: مجوزهاي قانوني كه سرمايه‌گذاران براي فعاليت نياز دارند توسط ما از مراجع ذي‌صلاح اخذ مي‌شود.
 
او تاكيد كرد: اين اقدام به اين دليل انجام مي‌شود كه سرمایه‌گذاران بدانند مبلغ عوارضی که قرار است توسط شهرداری اخذ شود به چه میزان است. همچنين اطلاعاتي در خصوص مشخصات پروژه، زمينه سرمايه‌گذاري، چگونگي و امکان بارگذاری در اين زمين‌ها و مواردي از اين دست را به سرمايه‌گذار ارائه مي‌دهيم.
 
استفاده از روش سرمايه‌گذاري BOT براي توسعه مجتمع‌هاي ايستگاهي
 
سفندارمذ در تشريح روش سرمايه‌گذاري كه در اجراي پروژه‌هاي سال جاري به كار گرفته مي‌شود، گفت: در گام اول نسبت به واگذاری زمین‌های شناسایی شده اقدام می‌کنیم تا سرمایه بخش خصوصی نیز معطل بخش دولتی و عمومی قرار نگیرد. همچنين در قراردادهاي آتي قدرالسهم شهرداری و بخش خصوصی براساس گروه قراردادهاي BOT مشخص مي‌شود اما بهره‌برداری و برندسازی به طور کامل بر عهده بخش خصوصی قرار مي‌گيرد تا از محل ارزش افزوده ایجاد شده شهرداری نیز به درآمد پایدار دست یابد.
 
مديرعامل شركت توسعه مجتمع‌هاي ايستگاهي متروي تهران در پايان عنوان كرد: قراردادهاي BOT در کشور بيشتردر حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی موفقيت‌آميز بوده اما در حوزه شهري كمتر به كار گرفته شده است.
 
 گفتني است شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد. این شرکت در دوره اول فعالیت خود یعنی از زمان افتتاح تا سال ۱۳۹۱ در مجموع حدود ۲ هزار و 500 میلیارد تومان برای شهرداری تهران وشرکت مترو درآمد ایجاد کرد. در سال ۹۱ شرکت تعلیق و تقریباً از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۷ فعالیت‌های اين شرکت راکد بود.
 
لازم به ذكر است از تير ماه 1397 بنا به پيگيري شركت مترو و معاونت حمل و نقل شهردراي تهران شركت مجتمع‌هاي ايستگاهي با رفع موانع حقوقي دوباره فعال شد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: