جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 آذر 1398     
قیمت دلار و یورو یکشنبه ۳ آذر ۹۸

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز یکشنبه سوم آذرماه ۹۸ بازار ارز، در ساعت ابتدایی شروع فعالیت صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۷۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۱۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می‌شود که نسبت به روز پنج شنبه، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو، به نرخ ۱۲۹۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.
 
همتی: مردم نگران وضع ارزی کشور نباشند
 
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی در صفحه شخصی خود نوشت: در یک هفته گذشته نوسانات بازار ارز که از قبل پیش‌بینی می‌شد و در دو نوشته قبلی خود اشاره کرده بودم نگرانی‌‌هایی را برای مردم عزیز پیش آورد.
 
این نگرانی‌ها بیشتر از آنچه ریشه در متغیرهای واقعی اقتصاد داشته باشد ناشی از تحلیل‌های اشتباه و بدون آگاهی از وضعیت بانک مرکزی و قدرت بازارسازی آن بوده است.
 
آنچه که در شرایط امروز کشور توجه به آن لازم است تکیه بر منطق علمی اقتصاد، جلوگیری از بروز التهابات ناشی از تغییر انتظارات و نیز تلاش برای حرکت به سوی تداوم ثبات اقتصادی است. 
 
مردم عزیز ایران که همواره نقطه اتکای بانک مرکزی و نیز دولت در ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بوده‌اند همچنان نقطه اتکای بنده در عمل به تعهدات بانک مرکزی بوده و خواهند بود. قطعا ملت بزرگ ایران با استفاده از خداوند متعال از این برهه سخت و حساس نیز عبور خواهد کرد.

نرخ رسمی 47 ارز به روایت بانک مرکزی
 
بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز « شنبه دوم آذر ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس ۵۳ هزار و ۹۰۰ ریال و هر یورو نیز ۴۶ هزار و ۲۲۶ ریال ارزش‌گذاری شد.
 
افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۱۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۶۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۸۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۹۵ ریال، روپیه هند ۵۸۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۶۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۱۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۶۶ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۶۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴  ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۷۷ ریال قیمت خورد.
 
از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۹۰۹ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۵۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۵۰ ریال، روبل روسیه ۶۵۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹  ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۴۹۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۷۸۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۶۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۳۹۳ ریال تعیین شد.
 
همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۷ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۸۹۳ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۶۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۹ هزار و ۳۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۵۸۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۵۵ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۱۲۳ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۷۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۳۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۴۹۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۶ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: