جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 آبان 1398     
همزمان با ناسالم شدن هوای پایتخت انجام می شود؛
افزایش 50 درصدی عوارض ورود به طرح ترافیک

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه کاهش آلودگی هوا پیشنهاد افزایش 50 درصدی ورود به محدوده طرح ترافیک را داده بود که به تصویب رسید.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه کاهش آلودگی هوای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط سکون جوی بیم این را می‌دهد که در روزهای آینده در شرایط ناسالم هوا قرار خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: شهرداری تهران دو تصمیم در کاهش تردد خودروهای سواری در روزهای آینده برای کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

پورسیدآقایی گفت: از دوشنبه تا پنج‌شنبه بلیت حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو نیم بها خواهد شد و عوارض استفاده از طرح ترافیک و زوج و فرد هم 50 درصد افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: کامیون‌ها نیز از فردا شب تا ‌آخر هفته محدودیت تردد خواهند داشت. امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده میزان افزایش آ‌لایندگی‌ها به شرایط اضطرار در روزهای آتی نرسد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد مسافر در مترو 5 درصد افزایش یافته است و ارائه سرویس و خدمات نیز در بخش حمل و نقل عمومی افزایش یافته است.

پورسیدآقایی یادآور شد: هیچ ایستگاه مترویی نداریم که مردم نتوانند سوار مترو شوند البته ازدحام مردم در ایستگاه‌های مترو وجود دارد، اما در ساعات پیک هم مردم می‌توانند راحت سوار مترو شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: در خطوط 1،2 و 4 هم در ساعات پیک، در اولین قطار ورودی به ایستگاه مردم امکان سوار شدن به داخل قطار را دارند و این در حالی است که در سال‌های گذشته مردم مجبور بودند سه قطار دیگر منتظر شوند تا بعد سوار مترو شوند.

پورسیداقایی در این جلسه نیز پیشنهاد افزایش 50 درصدی نرخ بهای عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را ارائه داده و معتقد بود که این اقدام موجب کاهش ورود مردم به محدوده طرح ترافیک خواهد شد، وی گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاخص‌های آلودگی هوا بالای 100 نخواهد رفت و تهران تحمل دو تا سه روز بدون وزش هیچ بادی را دارد و شاخص آلودگی هوا به 150 نخواهد رسید.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در روز چهارشنبه میزان الاینده‌های هوا افزایش یابد که تصمیمات لازم در آن خصوص اتخاذ خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: