جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 فروردين 1393     
دولت بخش اعظمی از هزینه های توسعه حمل و نقل عمومی را می پردازد

به گزارش شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها به منزله کمکی در جهت توسعه حمل ونقل عمومی کشور است.

نادر فریدونی تصریح کرد : با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وافزایش قیمت حامل های انرژی توسعه حمل و نقل عمومی امری اجتناب ناپذیر است .

نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد ، قیروکازین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی افزود : قانون هدفمند سازی یارانه ها با هدف توسعه و رشد اقتصادی کشور اجرا شد و مبلغ 10 هزار میلیارد به منظور تولید در این طرح پیش بینی گردیده که باید صرف راه اندازی مراکز و پروژه های اقتصادی کشور شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود : قطعا قیمت حامل های انرژی مانند بنزین و سی.ان.جی با اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها افزایش خواهد یافت و باید زمینه ای ایجاد شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی گردیده و استفاده از حمل ونقل عمومی مانند مترو ، اتوبوس وتاکسی افزایش یابد.

وی با اشاره به عدم تعادل تولید و مصرف انرژی در کشور اظهار داشت : به دلیل اینکه همچنان مشکل عدم توازن تولید و مصرف انرژی در کشور وجود دارد ، با توسعه حمل ونقل عمومی ، شاهد کاهش مصرف انرژی و سوخت خواهیم بود و نیاز به واردات انرژی نیز از بین خواهد رفت .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد : از مردم می خواهیم با توجه به افزایش 50 درصدی قیمت حامل های انرژی از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند و در مصرف حامل های انرژی نهایت صرفه جویی را نمایند که از این طریق به اقتصاد خانوار خود و کشور کمک خواهند کرد.

وی در ادامه گفت : با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها ، تولیدات انرژی و سوخت داخلی حداکثر نیاز داخل را تامین خواهد کرد و همچنین امیدواریم که دولت از محل اجرای این طرح مبلغی را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

فریدونی در ادامه افزود: با توجه به سخنان وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، از شهردار تهران درخواست شد که به توسعه حمل ونقل عمومی از جمله مترو اهتمام ویژه داشته باشد که در این خصوص دولت بخشی از هزینه ها را تقبل خواهد کرد .

نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد ، قیروکازین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی از اعطای تسهیلات به حوزه تولید خبر داد و گفت : با اعطای تسهیلات به حوزه تولید ، خودروسازان می توانند با بهره گیری از این تسهیلات به سمت تولید خودروهای با کیفیت گام بردارند.

فریدونی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر به سمت استانداردسازی تولید خودرو و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت و استاندارد گام برداریم ،  مسلما تقاضا افزایش خواهد یافت و تولید داخلی توسعه یافته و خودروساز نیز منتفع خواهد شد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: