جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 آذر 1392     
عدم آموزش کافی موجب بروز رفتارهای ترافیکی ناشایست در شهروندان شده است

به گزارش شهرداری نیوز ،معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه سیزدهمین پارک آموزش ترافیک شهر تهران گفت : علت تام کلیه حوادث و سوانح رانندگی عدم توجه کافی به قوانین راهنمایی و رانندگی است .

 

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه سخنان خود در این مراسم افزود : عدم دانش و بی اطلاعی در رانندگی منجر به بروز حوادث رانندگی می شود .

 

وی با اشاره به اینکه رانندگان در طی یک ساعت مرتکب حداقل 30 تخلف رانندگی می شوند عنوان کرد : متاسفانه به لحاظ فرهنگ رانندگی و آموزش رفتارهای شهروندی در شرایط مطلوبی به سر نمی بریم .

 

به گفته وی کشور ایران به لحاظ آمار تصادفات رانندگی در رتبه پنجم دنیا قرار دارد و این امر برای کشوری همچون ایران با فرهنگ دیرینه مناسب نیست .

 

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد : هرچند جاده ها و خودروهای استاندارد و تجهیزات ترافیکی عوامل مهمی در آمار تصادفات دارند اما عدم آموزش کافی قوانین نیز دارای نقش تعیین کننده ای است .

 

تشکری هاشمی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین پارک آموزش ترافیک شهر تهران گفت : رفتارهای ترافیکی برخی از رانندگان موجب تحقیر ایرانیان در دنیا شده است که به نظر می رسد مهمترین علت آن عدم آموزش کافی در این راستا است .

 

وی در این خصوص عنوان کرد : متاسفانه قوانین راهنمایی ورانندگی در ایران تنها به منزله تستی برای اخذ گواهینامه است در صورتی که برای جلوگیری از بروز سوانح و حوادث باید این قوانین را فراگرفت .

 

وی ضمن اشاره به همکاری نهادهای مختلف در جهت بهبود رفتارهای ترافیکی اظهار داشت : وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و وزارت ارشاد به همراه شهرداری ها و پلیس راهور و همچنین خانواده ها می توانند در این راستا شاهد عملکرد مناسبی بود .

 

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه سیزدهمین پارک آموزش ترافیک شهر تهران تصریح کرد : پارک های آموزش ترافیک در مناطق تهران کمترین اقدامی است که انجام می پذیرد .

 

وی خطاب به اصحاب رسانه اذعان داشت : انتظار می رود اصحاب رسانه نیز تغییر رفتارهای ترافیکی را به عنوان یک مطالبه عمومی در کلیه رسانه ها مطرح نمایند و تلاش کنند که با بهبود این شرایط از فرهنگ ملی ایران دفاع کنند .

 

تشکری هاشمی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت : خوشبختانه شهرداری تهران با همکاری دولت و شورای شهر عزم خود را در جهت توسعه حمل و نقل عمومی جزم کرده است به گونه ای که با برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود تا سال 97 بتوان 150 کیلومتر به مترو تهران اضافه نمود .

 

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در انتها گفت : تحقق چنین امری با استفاده از فاینانس و منابع ارزی خارج از کشور امکان پذیر است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: