جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 فروردين 1393     
یارانه نقدی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

تسنیم: بیاتی شب گذشته با حضور در برنامه پایش در تشریح فرآیند ثبت‌نام یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به پرسش‌های مردم مبنی براینکه اگر فردی تاکنون برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده باشد می‌تواند در آغاز ثبت نام جدید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کرده و یارانه به آن تعلق می‌گیرد؟ اظهار داشت: مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند گروهی که هیچ اطلاعاتی از آنها در مرکز امار ثبت نشده است، گروهی که ثبت نام کرده ولی شماره حساب برای دریافت یارانه اعلام نکرده‌اند و گروهی که ثبت نام کرده و یارانه نیز دریافت می‌کنند.

وی افزود: امکان ثبت نام برای گروه های دوم و سوم که در بالا مورد اشاره قرار گرفت وجود دارد ولی گروه اول فعلا نمی‌توانند نسبت به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی اقدام کنند چرا که سازمان هدفمندی یارانه‌ها براساس اطلاعات دریافتی از مرکز امار تا 22 اسفند ماه سال گذشته نسبت به پذیرش ثبت نام کنندگان اقدام خواهد کرد.

این مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: هرگونه تغییر تا 22 اسفند سال 92 در سایت رفاهی ملاک سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و تغییرات بعد از این تاریخ مبنی بر افزایش یا کاهش تعداد خانوار ملاک نیست و متقاضیان باید همان اطلاعاتی را در سایت رفاهی ثبت کنند که در مرحله اول ثبت کرده بودند.

وی با تأکید براینکه بعد از اتمام دوره ثبت نام دریافت یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره ثبت تغییرات خانوار اطلاع رسانی خواهد کرد، گفت: ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی از بامداد چهارشنبه 20 فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند چرا که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای زیرساخت‌ها و فضای اینترنتی از سوی وزارت ارتباطات فکر نمی کنیم مشکل خاصی در این زمینه از نظر افزایش حجم مراجعه کنندگان به سایت رفاهی داشته باشیم.

بیاتی اضافه کرد: ثبت نام از بیستم فروردین ماه و براساس رقم سمت راست شماره ملی افراد آغاز می‌شود اما از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود در روزهای تعیین شده برای شماره‌های ملی تمام مشمولین نتوانند ثبت نام کنند این امکان فراهم شده تا افرادی که در روز تعیین شده امکان ثبت نام را پیدا نکرده‌اند در طول دوره ثبت نام نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند.

وی با تأکید براینکه مسکن مهر نیز به عنوان مسکن تلقی می‌شود و باید در فرم خوداظهاری ثبت شود، در پاسخ به این پرسش که آیا کسی که سه دنگ سه دنگ خانه به نامش است مالک تلقی می شود یا خیر؟ گفت: اگر فردی سه دنگ خانه در اختیار داشته باشد ولی در اجاره فرد دیگری یا در اختیار خود وی باشد باز هم این فرد مالک محسوب می‌شود و باید در فرم خود اظهاری این مسئله قید شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: