جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 دی 1396     
در سال جدید میلادی به تصویب می رسد
توافقنامه اتحادیه اروپا برای افزایش میزان بازیافت زباله

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛پس از دو سال مذاکرات متعدد، کشورهای اتحادیه اروپا در مورد اهداف جدید در مورد دفن زباله ها و بازیافت آنها به توافق نهایی رسیدند.

 

 55 درصد از تمام زباله های خانگی تا سال 2025 باید بازیافت شوند. این میزان در سال 2030 به 60 درصد و در سال 2035 به 65 درصد باید برسد. علاوه بر این، برای اولین بار، اتحادیه اروپا قوانینی را تعیین کرده که مشخص می کند هر کدام از کشورهای عضو تا چه میزان مجاز به دفن زباله هستند.

به این ترتیب تمام کشورهای اتحادیه اروپا تنها مجاز هستند تا سال 2035، 10 درصد زباله ها را دفن کنند و مابقی آنها باید بازیافت شوند و به مصارف دیگر از جمله تولید انرژی برسند.

این در حالی است که در کشور سوئد به طور کامل نیازی دفع زباله وجود ندارد و حتی این کشور در حال وارد کردن زباله از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا است. کشور سوئد به مرور زمان یک برنامه ملی و مجموعه‌ ای از سیاست‌ های اتعطاف‌ پذیر را برای بازیافت زباله اجرا کرده است.

در این برنامه؛ شرکت‌ های خصوصی و کسب‌ و کارهای مختلف وظیفه سوزاندن ضایعات خود را برعهده گرفته اند. بر اثر سوزاندن زباله ‌ها؛ انرژی گرمایی تولید شده به شبکه سراسری گرمایش ملی منتقل شده تا در زمستان برای گرم کردن خانه ‌ها استفاده شود.

البته اهداف اتحادیه اروپا در مورد به صفر رساندن دفن و افزایش میزان بازیافت زباله ها، بسیار بلندپروازانه هستند ولی به اعتقاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، همین هدف های جاه طلبانه اگر تا حد زیادی قابل اجرا باشند، باعث رشد محیط زیست و ارتقاء سلامت خواهند شد.

 

اتحادیه اروپا همچنین قوانینی را در مورد استفاده مجدد از زباله های بازیافتی و نحوه بسته بندی آنها وضع کرده است. قوانین جدید اتحادیه اروپا در ابتدای سال جدید میلادی به طور رسمی به تصویب خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: