جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 دی 1396     
بزرگترین مکانیزم جهانی برای کاهش کربن:
سیستم مبادله انتشار مواد آلاینده در چین

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛چین که هم اکنون مقصر بیشترین انتشار گازهای گلخانه ای در دنیاست، قصد دارد رهبری جهانی را برای کنترل این روند به دست بگیرد و در این راستا اقدام به کاهش انتشار آلاینده ها در قالب یک سیستم تجارت آزاد کرده است.

 

مقامات ارشد دولتی چین 19 دسامبر موافقت خود را با برنامه های سیستم معاملاتی کربن آغاز کرده اند و این سیستم ابتدا در کارخانه های تولید برق و کارخانه هایی که بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند، آغاز می شود. دولت چین قصد دارد با این برنامه تا سال 2030 میلادی، میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به حداقل برساند و به توافق نامه آب و هوایی پاریس پایبند و متعهد بماند.

تحت سیستم معاملاتی جدید، نیروگاه ها و کارخانه جات مجوز دارند که مقادیر مشخصی دی اکسید کربن انتشار دهند. همچنین نیروگاه‌ها می‌توانند سهمیه مازاد خود را به نیروگاه‌های دیگر بفروشند.

بخش انرژی در چین حدود 3.3 میلیارد تن مواد آلاینده و کربن در سال منتشر می کند و طرح جدید می تواند مهمترین مکانیسم جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ای باشد.

به عقیده سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛ توافقنامه پاریس پیمانی بین المللی است و هر کشوری که بخواهد موضع خود را تغییر دهد باز هم کشور چین به دنبال نوآوری و همکاری خواهد بود و در این راستا با دیگران مشارکت فعالی خواهد داشت. چین باید روشی پایدار اتخاذ کند و این به معنای آن است که ما باید رشد اقتصادی سبز (منطبق با محیط زیست) را در پیش بگیریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: