جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 خرداد 1396     
امروز هشتمین روز با هوای آلوده بهار ۹۶ است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛در پی پایداری های جوی امروز یکشنبه ۷خرداد هوای تهران آلوده شد. این هشتمین روز از بهار ۹۶ است که آسمان پایتخت صحنه انباشت آلاینده های جوی می شود. از ابتدای سال جاری تاکنون هوا ۹روز پاک ۵۲ روز سالم و ۸ روز ناسالم بوده است.

 

 لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج گزارش های رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران نشان می دهد شاخص میانگین ۲۴ ساعته هوا تا امروز ۷خرداد روی عدد ۱۱۹و شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

به گفته نظری، بانوان باردار، سالمندان، بیماران قلبی ریوی و کودکان باید از فعالیت طولانی مدت در هوای آزاد پرهیز کنند.

همچنین به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (یکشنبه) بوده و در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - جنوب غربی انتظار می رود. با تداوم این شرایط در روز دوشنبه، بر سرعت باد افزوده شده و برای برخی ساعات وزش باد شدید (بزرگی بین 8 تا 10 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی پیش بینی می شود. در روز سه شنبه از میزان ناپایداری جوی به تدریج کاسته شده و تنها برخی ساعات همراه با وزش باد مؤثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) خواهد بود. همچنین دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت طی روز جاری (یکشنبه) در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس خواهد بود و انتظار می رود همراه با افزایش نسبی غلظت ذرات معلق به دلیل احتمال وقوع پدیده گردوغبار، شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه های حساس تا روز دوشنبه برای بیشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: