تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری امکان عرضه محصولات ساخت داخل را برای صنعتگران فراهم می آورد
تاريخ خبر: يکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت: 16:36

به گزارش شهرداری نیوز ؛ آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک با حضور مهندس سید جعفر تشکری هاشمی و جمعی از صنعتگران و تولید کنندگان ماشین الات و تجهیزات حمل و نقل و ترافیک در سالن شماره 6 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

دوازدهمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری از 4 تا 7 آبان ماه 93 در حالی برگزار می شود که با وجود تلاش های مستمر و پیاپی مدیریت شهری ، همچنان معضل ترافیک ، در شهر تهران و سایر کلانشهر ها به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مسئولان مطرح است .

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در مراسم بازگشایی این نمایشگاه گفت : با توجه به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی شهری پاک و پایدار با محوریت حمل و نقل انسان مدار از مهمترین سیاست های شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک است ، برگزاری چنین نمایشگاهی امکان  ارائه و عرضه محصولات تولید داخل را برای صنعتگران کشور فراهم می آورد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، با اشاره به تلاش هایی که در چند سال اخیر در زمینه تولید محصولات حمل و نقل و ترافیک داخلی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه شاهد آن خواهیم بود که مانند هر سال محصولات جدیدی با کمک و تلاش صنعتگران و تولید کنندگان داخلی ساخته شده است.

وی در ادامه افزود : این موضوع بسی جای خوشحالی دارد چرا که  یکی از مشکلاتی که در سال های قبل با آن مواجه بودیم ، کمبود تحول در ارائه محصولات بود . اما امسال شاهد آن هستیم که متناسب با نیازهای حمل و نقل کشور _ در بخش باربری و مسافر بری_ محصولات جدیدی تولید شده است .

تشکری هاشمی یاد آور شد : با وجود یک حرکت دو سویه در جهت توجه به نیاز های مردم و کمک به صنعتگران ، خواهیم توانست روزهای روشنی را در زمینه این صنایع شاهد باشیم.

وی در ادامه افزود: در این ارتباط دو سویه ؛ صنعتگر داخلی با توجه به نیاز شهروندان در زمینه حمل و نقل  و مردم با خرید و مصرف تولیدات داخل  در زمینه حمایت از صنعتگر داخلی گام بر می دارند .

تشکری هاشمی تصریح کرد : قطعا شهرداری تهران مانند همیشه از صنعتگران داخلی حمایت خواهد کرد و در همین راستا محصولات مورد نیاز شهرداری در بخش حمل و نقل از صنعتگر و تولید کننده داخلی خریداری خواهد شد . خوشحالیم که این تولیدات همسو و  متناسب با نیاز شهرداری تهران ، صورت گرفته است .

وی در ادامه افزود : امروز شاهد رونمایی از اولین اتوبوس فرودگاهی تولید داخل خواهیم بود و همینطور در زمینه اتوبوس های شهری نیز اقدامات خوبی انجام شده است که بر همین اساس موضوع خرید و سفارش از اتوبوس های تولید داخل در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

تشکری هاشمی بیان داشت : این پیشرفت در زمینه قطعه سازی نیز حاصل شده و بخش زیادی از محصولات مورد نیاز مترو، اعم از تجهیزات ثابت و متحرک از صنعتگران داخل خریداری می شود. 

وی در پایان گفت: این حرکت افتخاری برای صنعتگر ایرانی و مدیریت کشور است که در شرایطی که بسیاری از صنایع با مشکلاتی عدیده مواجه هستند ، این ظرفیت در اثر همکاری متقابل شهرداری تهران با صنعتگران به وجود آمده است که می توانیم محصولات ایرانی با توان مهندسی بالا را مورد توجه و استفاده قرار دهیم که این امر خود گامی موثر در ارتقا صنعت و توسعه کار افرینی و ایجاد اشتغال است و توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت .