تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


حذف کارت سوخت به نفع اقتصاد کشور است
تاريخ خبر: شنبه، 16 ارديبهشت 1396 ساعت: 09:59

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح حفظ یا حذف کارت سوخت گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حذف کارت سوخت اتفاق نظر دارند و برخی مخالف این امر هستند.

 

قاسم ساعدی افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور نیاز چندانی به حفظ کارت سوخت نیست چرا که این کارت در زمان بحران اقتصادی باید مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان محدود کننده مصرف سوخت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که وجود کارت سوخت هیچگونه محدودیت مصرفی برای رانندگان به همراه ندارد حذف آن موجب بروز اختلال در میزان مصرف نمی شود و تنها هزینه های اضافی برای دولت به همراه دارد چرا که نگهداری سامانه مربوطه حدود 20 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و این امر به نفع اقتصاد کشور نیست.

وی اظهار داشت: از طریق سامانه کارت سوخت هیچگونه کنترلی بر قاچاق سوخت صورت نمی گیرد و برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان در این عرصه بجای حفظ کارت سوخت بایستی تشدید میزان نظارت و کنترل بر واحدهای وارداتی و صادراتی در دستور کار قرار گیرد.

ساعدی با بیان اینکه وجود کارت سوخت در دهه 80 یک امر ضروری برای ایجاد تعادل در اقتصاد کشور تلقی می شد، اذعان داشت: در وضعیت کنونی کشور و با وجود برجام و تولید روزانه 20 میلیون لیتر بنزین داخلی و توسعه آن نیازی به اعمال محدودیتی در مصرف و حفظ کارت سوخت احساس نمی شود و بهتر است هر چه زودتر نسبت به حذف این سامانه اقدام گردد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت بنزین در سال جدید خاطرنشان کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی در پی ملزم نمودن عدم تغییر قیمت بنزین و سوخت در سال 96 هستند چرا که ثبات قیمت سوخت به معنای یکی از شاخص های ثبات اقتصادی کشور است و تثبیت قیمت بنزین از اولویت های مجلس و دولت محسوب می شود.