تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


ایجاد کمربند سبز برای ارتفاعات تهران برای حفظ محیط زیست
تاريخ خبر: يکشنبه، 22 اسفند 1395 ساعت: 10:56

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، سید محمدرضا پرهیزکار، مدیرعامل شرکت تله کابین توچال در مراسم روز درختکاری که با حضور سعیدی کیا ، ریاست محترم بنیاد مستضعفان ، محمد حقانی ، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر ، حجت الاسلام دعایی ، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و مشارکت شهروندان برگزار شد ، درتشريح ضرورت برگزاري مراسم روز درختكاري در اين مجموعه گفت : همانطور که همه می دانند ، ارتفاعات و کوههای بکر تهران تنفسگاه ها و تفرجگاه های دست نخورده پایتخت محسوب می شوند .

با برنامه ریزی های صورت گرفته و طرحی که از سال گذشته با کاشت هزاران اصله درخت در ارتفاعات توچال آغاز شده ، به دنبال آن هستیم تا با مطالعات مهندسین مشاور و ذیصلاح و انتخاب گونه های گیاهی مناسب کمربند سبزی را برای حفاظت از این ارتفاعات و حفظ آن برای نسل های آینده تهران ایجاد کنیم .

مدیرعامل شرکت تله کابین توچال افزود: درهمين راستا برای تشویق شهروندان به کاشت درخت در ارتفاعات تهران ، امسال در هفته درختکاری بیش از دوهزار اصله درخت خریداری و دراختیار مردم علاقمند قرار گرفته تا به نام خودشان در توچال کاشته شود.

 وي ادامه داد : امیدواریم که همزمان با تکمیل کمربند فضای سبز ارتفاعات تهران و ایجاد پوشش گیاهی تا ایستگاه دو توچال ، روز به روز به تحقق شعارهامان که "یک اصله درخت برای هر تهرانی " در توچال است نزدیکتر شویم .