تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


زنان لرستان در صدراهدای خون بانوان
تاريخ خبر: شنبه، 13 آذر 1395 ساعت: 10:35

خبرگزاری فارس: بشیر حاجی بیگی در ارتباط با میزان اهدای خون در 8 ماه سال جاری اظهارداشت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه یک میلیون و 792 هزار و 655 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 443 هزار و 371 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد هستیم همچنین اهدای خون در کشور نسبت به مدت 8 ماهه مشابه سال گذشته 1.2درصد رشد داشته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: در طی هشت ماه گذشته دو میلیون و 480 و هزار و 178 واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 1.5 درصد افزایش توزیع را نشان می دهد.
حاجی بیگی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان توزیع خون و فرآورده های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی‌ استان تهران با اختصاص آمار 589 هزار و 130 واحد بوده است. همچنین در طی 8 ماه سال جاری بانوان استان‌های لرستان، مرکزی و خراسان شمالی بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته‌اند.
وی گفت: شاخص اهدای خون مستمر در استان سمنان نزدیک 70 درصد و بعد از استان سمنان این شاخص در استان‌های کردستان 66 درصد و سیستان و بلوچستان 62 درصد بوده و بیشترین آمار را در این راستا به خود اختصاص داده‌اند.