تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


افزایش 21 درصدی مشارکت شهروندی منطقه 10 در تفکیک زباله از مبدا
تاريخ خبر: يکشنبه، 23 آبان 1395 ساعت: 08:40

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه از افزایش حجم پسماندخشک و به تبع آن کاهش حجم زباله تر از طریق سرمايه گذاري در زمينه آموزش شهروندي و فرهنگ سازي مباني اصولي مديريت پسماندها خبر داد.

امیر رشیدی ضمن اعلام این خبر، افزایش دانش شهروندان در موضوعات زیست محیطی را در جلب مشارکت آنان برای ارتقاء سطح بهداشتی و کاهش هزينه هاي مديريت پسماند حائز اهمیت برشمرد و افزود: با سرمايه گذاري در زمينه آموزش شهروندي و فرهنگ سازي مباني اصولي مديريت پسماندها خصوصاً تفكيك از مبدا و همچنين آشناسازي خردسالان، كودكان و نوجوانان با مفاهيم مربوط به پسماندها از ابتدای سال جاری حجم پسماندهای خشک در مدت مشابه نسبت به سال گذشته 21 درصد افزیش داشته و از رقم 6521 با 21 درصد افزایش به 8252 تن در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت رفع معضل پسماند، از طریق تعامل با شورایاران و آموزش خانواده ها، اصناف و اقشار مختلف جامعه، تغییر نگرش مردم به مقوله زباله و پسماند و کمک نهادهای مردمی را از اهم اقدامات منطقه برشمرد و افزود: برهمین اساس علاوه بر ارائه مشوق ها، طی سال جاری با برگزاری 1870 کارگاه آموزشی 64200 نفر در خصوص تفکیک زباله از مبدا آموزش دیده اند.

به گفته وی، اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري و همايش هاي مختلف و نصب پلاکاردهای آموزشی در مدارس و سایر مکان های پرجمعیت از دیگر اقدامات آموزشی این منطقه در جهت کاهش زباله تر بوده است.

وی افزایش ساعات کار برخی غرف بازیافت، اجرای منسجم طرح ملودی، اجرای تورهای گردشگری به اماکن زیست محیطی، اجرای مسابقات و طرح های مبتکرانه و استمرار برگزاری کلاس های آموزشی را از دیگر اقداماتی برشمرد که توسط اداره بازیافت منطقه صورت می گیرد و افزود: با فعالیت همیاران بازیافت تاکنون 350 نفر در این تشکل به عنوان عضو فعال ثبت نام کرده اند.

رشیدی در ادامه درباره اجرای طرح تفکیک در ساختمان های بلند مرتبه نواب گفت: با همکاری اداره فضای سبز و برای ترغیب و تشویق ساکنان ساختمان های نواب علاوه بر افزایش مخازن،  فضای سبز محوطه این ساختمان ها به صورت رایگان باپیرایی می شود.