تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


اجرای پروژه زیر گذر استاد معین
تاريخ خبر: چهارشنبه، 27 مرداد 1395 ساعت: 14:20

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 9 با اشاره به اجرای پروژه زیر گذر استاد معین گفت: در حال حاضر اقدامات مربوط به 170 شمع گذاری را انجام داده ایم و بعد از آن مراحل گودبرداری و عملیات عمرانی انجام می شود. 

 

حمید محسنی در شبگردی اصحاب رسانه که با حضور مسئولان منطقه 9 و مرکز ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد در بازدید از پروژه زیرگذر استاد معین اظهار کرد: این پروژه به منظور حل معضل ترافیک مناطق 2 و 9 انجام می شود و طول آن 600 متر و عرشه پل ها 216 متر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات مربوط به 170 شمع گذاری انجام شد، افزود: در حال حاضر پروژه 20 درصد پیشرفت داشته است و قرار است پس از شمع گذاری گودبرداری و عملیات عمرانی انجام شود.

شهردار منطقه 9 با اشاره به اینکه بیشترین بخش این پروژه در تعطیلات عید و زمانی که شهر خلوت بود انجام شد، عنوان کرد: تاکنون هیچ گونه شکایت مردمی در مورد این پروژه از طریق 137 به ما اعلام نشده است و پیش بینی می کنیم با روند موجود تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره برداری از زیرگذر استاد معین باشیم.

به گفته محسنی با اجرای این پروژه پل عابر پیاده مکانیزه و ایستگاه BRT به چند متر جلوتر منتقل می شود.

وی در ادامه به تملک های انجام شده برای احداث زیرگذر استاد معین پرداخت و گفت: بیشتر معارضین ما در این بخش مربوط به تاسیسات بود و 100 درخت معارض نیز در فصل مناسب در پادگان جی جا به جا شده اند. تملک یک باغ در شمال غرب خیابان شهید اکبری از جمله تملک هایی است که توسط شهرداری منطقه 2 باید انجام شود.

شهردار منطقه 9 توسعه بزرگراه یادگار امام (ره) را از دیگر پروژه های این منطقه اعلام کرد و افزود: لاین رفت یادگار امام (ره) شاخه فتح تا پایان سال تکمیل می شود و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

محسنی همچنین گفت: به دلیل فعالیت فرودگاه مهر آباد، وجود میدان آزادی، کارخانه هلی کوپتر سازی به وسعت 10هکتار، سازمان زمین شناسی، سازمان هوشناسی و سازمان نقشه برداری شهرداری منطقه9 خدمات رسانی ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه صحن برج با 14 هزار متر بزرگ ترین در کشور است، تصریح کرد: یکی از معضلات این منطقه ترافیک اطراف میدان آزادی است و در این مورد طرح جامع ترافیک به شکل فرامنطقه ای در حال بررسی و مطالعه است. به طور کلی در این طرح به پیاده راه سازی سطح میدان آزادی و حرکت ماشین ها از زیرگذر توجه شده است.

شهردار منطقه 9 به یکی از پیشنهادات رفع مشکل ترافیک در اطراف میدان آزادی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از درخواست های ما این است که در ورودی ترمینال به سمت غرب و منطقه 5 برود.

بازدید از بوستان المهدی، سرای محله استاد معین و بوستان ترافیک از دیگر نقاط بازدید اصحاب رسانه بود.