تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


وضعیت ظاهری پل ستارخان بهبود می یابد
تاريخ خبر: يکشنبه، 30 شهريور 1393 ساعت: 14:35

به گزارش شهرداری نیوز،پروژه تعریض درجای پل ستارخان باعث کاهش گردش های ترافیکی تقاطع بزرگراه شیخ فضل الله با خیابان ستارخان نخواهد شد.

مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام این خبر افزود: تمام کنارگذرهای موجود تقاطع بزرگراه شیخ فضل الله با خیابان ستارخان پس از اتمام عملیات تعریض درجای پل، همچون گذشته به فعالیت خود ادامه خواهند داد و افزایش ظرفیت ترافیکی پل ستارخان باعث کاهش گردش های ترافیکی تقاطع مذکور نخواهد شد.

مهندس محمد حسن وساق با بیان آنکه بهبود منظر شهری پل ستارخان به موازات افزایش ظرفیت ترافیکی و مقاوم سازی این پل سواره رو در دستور کار قرار دارد، گفت: در این پروژه سعی شده است پل قدیمی ستارخان و سازه جدیدی که ضمن الحاق به این پل باعث افزایش عرض آن خواهد شد، به لحاظ معماری هماهنگ باشند. ضمن آنکه نصب قطعات پیش ساخته نما و استفاده از بتن خودمتراکم در ستون ها باعث بهبود وضعیت ظاهری پل ستارخان می شود.

به گفته وی تعریض عرشه پل ستارخان در دهانه میانی نیاز به 4 پایه جدید در هر طرف دارد که در کنار پایه های موجود پل احداث خواهند شد.

گفتنی است با اجرای پروژه تعریض درجای پل ستارخان، عرض 8 متری هریک از مسیرهای این پل سواره رو به 11 متر افزایش می یابد و در نتیجه گلوگاه ترافیکی موجود در مسیر بزرگراه شیخ فضل الله برطرف می شود. در زمان اجرای این پروژه به جز رمپ جنوب به شرق و رمپ غرب به جنوب تقاطع بزرگراه شیخ فضل الله نوری با خیابان ستارخان که به طور کامل مسدود شده است، سایر مسیرهای دسترسی این تقاطع غیر از ساعات پایانی شب و ایام تعطیل باز است و ترافیک در آنها جریان دارد