تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


نرم افزار جامع تعمیر و نگهداری ؛ نقص مربوط به چراغ های راهنمایی را گزارش می کند
تاريخ خبر: دوشنبه، 17 شهريور 1393 ساعت: 11:07

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز؛ مدیر بخش چراغ های راهنمایی شرکت کنترل ترافیک تهران در خصوص رفع مشکلاتی که برای چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها  پیش می آید،  گفت : در جهت تعمیر و نگهداری و رسیدگی به وضعیت چراغهای راهنمایی تقاطع های تهران بر اساس مناطق 22 دوگانه تقسیم بندی صورت گرفته و محدوده خدمات رسانی در این زمینه را به 5 زون مختلف تقسیم کرده ایم .

مهندس مجید رضا خجسته در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : تمام خرابی های مربوط به چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها از جمله خاموشی تقاطع ها ، چراغ های چشمک زن ، فانوس های شکسته، زمان بندی چراغ ها ، شمارنده های معکوس و عمران در تقاطع ها از طریق گروه هایی تحت عنوان "گروه گشت زنی و ایمنی" ، "گروه تفصیلی" و "گروه تعمیر و نگهداری" و ... ، "مرکز  پیام " مناطق شهرداری  و گزارش ارگان ها و سازمان ها به اطلاع شرکت کنترل ترافیک رسانده می شود .

وی در ادامه افزود: اکیپ های گشت زنی شرکت کنترل ترافیک که به صورت مرتب و در گشت زنی هایی که با موتور انجام می دهند به صورت روزانه و در صورت مشاهده خرابی در چراغ های راهنمایی، گزارش آن را به اتاق کنترل چراغ های راهنمایی در مرکز کنترل اعلام می کنند .

خجسته در خصوص برنامه مستمر این گروه ها در کار گشت زنی و اعلام خرابی چراغ ها خاطر نشان کرد: تمام  اعضای این گروه های گشت زنی مجهز به یک تبلت هستند که از طریق سیستم GPRS   به مرکز کنترل وصل است . این گروه های گشت زنی به صورت مرتب در سطح شهر اقدام به گشت زنی کرده و در صورت وجود خرابی در هر کدام از چراغ های راهنمایی تقاطع های سطح شهر ، اقدام به اعلام آن به مرکز کرده و پس از ثبت این خرابی سریعا در جهت رفع خرابی اقدام خواهند کرد .

وی در ادامه افزود: در مرکز کنترل این هماهنگی و اعلام از طریق نرم افزار جامع CITY MAIN  که نرم افزاری جامع جهت تعمیر و نگهداری است ، انجام می شود . در صورت اعلام تلفنی خرابی چراغ راهنمایی و رانندگی در یکی از تقطع ها توسط شهروندان  ، که از طریق شماره تلفن 87500 و ثبت فایل صوتی در باکس صوتی صورت می گیرد، کد تقاطع که در تابلوهایی برای اطلاع ثبت شده از طریق تماس تلفنی ثبت می شود .

مهندس خجسته گفت : پیام صوتی توسط اپراتور مرکز کنترل شنود می شود و گزارش مذکور به صورت آنلاین به نزدیکترین گروه گشت زنی تعمیر و نگهداری  اعلام می شود و در جهت رفع نقص یا خرابی موجود اقدامات لازم صورت می گیرد. پس از رفع خرابی نیز گزارش رفع خرابی ارائه می شود . رفع خرابی ها به دو صورت است ؛ یکی به سادگی قابل رفع است و دیگری که در جریان تعمیر ممکن است مانیتور دچار شکستگی شده باشد ، و در این موارد تصویر و گزارش جریان تعمیر با تصویر قبل و بعد از اتفاق شکستگی به  رویت مرکز کنترل  می رسد .

وی در خاتمه گفت : در حال حاضر برای خدمت رسانی و رفع نقص خرابی چراغ های راهنمایی و رانندگی، شهر تهران به 5 بخش مختلف تقسیم شده است  و اکیپ های گشت زنی در طول مدت روز به تمام تقاطع ها سرکشی  کرده و گزارشات مربوط به ایرادات و اشکالات چراغ ها را اعلام کرده و در جهت رفع خراب در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام می کنند .