تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بخش عمده زباله سوزی در کهریزک در سال جاری به اتمام می رسد
تاريخ خبر: سه شنبه، 21 مرداد 1393 ساعت: 10:02

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبري امروز اين معاونت از زیباسازی هفت میدان بزرگ پایتخت، اتمام 95 درصدی زباله سوزی کهریزک و افتتاح بازار گل خاوران در آینده ای نزدیک خبرداد.

مجتبی عبداللهی در نشست خبری با بیان اینکه دستورالعمل حفظ زواید بصری در شهر تهران در دستور کار است گفت: در این طرح عمده میدان های شهر تهران را در دستور کار قرار داده ایم. این در حالی است که طراحی میادین دستور العمل شورای شهر بوده است .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال جاری 7 ، 6 میدان در پایتخت زیباسازی خواهند شد خاطرنشان کرد: تعدادی از این میادین را سازمان زیباسازی و مابقی را مناطق شهرداری تهران انجام می دهند .

وی با اشاره به بحث تفکیک زباله از مبدا که در شش ناحیه به صورت اولویت در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در اولویت دوم نیز 12 ناحیه در دستور کار قرارگرفته به طوری که اشکالات و معایب آنها را رفع خواهیم کرد و این کار به صورت پایلوت انجام خواهد گرفت .

معاون شهردار تهران در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای احداث مکانی جدید برای دفن مردگان در شهر تهران خاطرنشان کرد : در صورت مکان یابی اطلاع رسانی لازم را خواهیم داشت اما در حال حاضر تا سال 97 مشکلی در گنجایش بهشت زهرا (س) وجود ندارد . به طوری که این موضوعات را دیروز در بازدیدی که از همشهری داشتم مطرح کردیم .

وی با اشاره به اینکه پسماند و تفکیک زباله از مبدا و تبدیل آنها به انرژی برق از جمله موضوعاتی بوده که در چندسال اخیر از سوی شهرداری تهران انجام گرفته است افزود: این موضوع کار جدیدی است اما در حال حاضر موفق شدیم برق صادره از پسماند را به شبکه برق تهران متصل کنیم .

عبداللهی در باره مركز زباله سوز کهریزک که 95 درصد آن به اتمام رسیده است یادآور شد: تا دو ماه آینده امیدواریم این طرح نیز به پایان برسد تا تحولی در ساخت این کار در شهر تهران ایجاد شود .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بيان اينكه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در برنامه دوم شهرداری تهران از جمله اقدامات پیش رو است افزود: ما نیازهای خود را احصا کرده ایم به طوری که در برنامه پنج ساله دوم باید 150 ایستگاه اتش نشانی داشته باشیم . همچنین طبق برنامه های سال 93 تا پایان سال تعداد ایستگاه به 120 ایستگاه خواهد رسید .

وی با اشاره به اینکه امکانات مورد نیاز سازمان آتش نشانی را پیش بینی کرده ایم گفت: اخیرا شورای اسلامی شهر تهران لایحه ای را در این خصوص مصوب کرده که به وارد کردن خودروهای تخصصی اقدام کنیم زیرا با توجه به نیازها در این باره ، خرید نردبان و بالابر را در دستور کار قرار داده ایم .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه آتش نشانی شهر تهران وضعیت خوبی دارو، ادامه داد: دیروز در سقوط هواپیما تیم آتش نشانی تهران بسیار حرفه ای عمل کرد . زیرا آتشناشان ما آموزش دیده هستند و در مقابل کشورهای پیشرفته وضعیت خوبی داریم .

به گفته وی بازار گل خاوران در حال افتتاح است و قرارداد با سرمایه گذار بسته شده است .

وی با اشاره به برنامه ویژه برای آتش سوزی که در بازار تهران شاید اتفاق بیفتد، اظهارکرد: دراین باره تمامی سازمان ها باید به موضوع ایمن سازی بازار تهران کمک کنند اما ما نیز برخی خودروها را برای معابر باریک و بخصوص بازار تهران تهیه کرده ایم .