تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


صنعت خودرو ایران به بخش خصوصی واقعی واگذار شود
تاريخ خبر: دوشنبه، 14 تير 1395 ساعت: 12:29

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت : در صورتی زمینه رقابت برای خودروسازان داخلی فراهم شود و دولت  نیز همزمان به عنوان ناظری امین و قوی بر این جریان نظارت نماید که نه حق مصرف کننده پایمال شود و نه تولیدکننده متضرر شود قطعا شرایط بسیار خوب و متعادلی بر صنعت خودرو حاکم خواهد شد.

سید جوادحسینی کیا با اشاره به موضوع کیفیت در صنعت خودرو افزود : متاسفانه امروز کیفیت پایین خودروها بر مردم تحمیل می شود از این رو باید در راستای حمایت از مصرف کنندگان راهکاری در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد : در صورتی که صنعت خودرو ایران به بخش خصوصی واقعی واگذار شود تا زمینه و ظرفیت رقابت پذیری در این صنعت فراهم شود از سویی تعرفه گمرکی کاهش یابد قطعا کیفیت خودروهای داخلی در چنین شرایطی افزایش یافته و خودروسازان تلاش خواهند کرد تا تولیدات را به روز و جدیدی را تولید و عرضه نمایند.

وی تاکید کرد : البته ارائه تسهیلات بانکی نیز باید به کمک خودروسازان آید تا صنعت خودرو عملکرد بهتری در تولید داشته و گام های محکم تری در جهت ارتقاء کیفی و توسعه این صنعت برداشته شود.

نماینده سقز و کلیایی در مجلس دهم در ادامه از بررسی عملکرد صنعت خودروسازی کشور در کمیسیون صنایع و معادن  خبر داد و گفت : البته روز گذشته و در اولین جلسه کمیسیون ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت میهمان کمیسیون صنایع و معادن بود و در این جلسه به عملکرد خود در مدت مسئولیت در این وزارتخانه و صنعت خودرو پرداخت.

حسینی کیا افزود : در جلسات اتی کمیسیون صنایع و معادن قطعا به صورت تخصصی مشکلات و موانع صنعت خودرو پیش روی این صنعت مورد بررسی و ارزیابی نمایندگان قرار خواهد گرفت .

وی تصریح کرد : متاسفانه هم اکنون قیمت و کیفیت خودروهای داخلی متناسب با استانداردهای بین‌المللی و  قدرت خرید جامعه نیست از این رو باید در این راستا تحولات جدی در صنعت خودرو صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات و بهره های بانکی بر این حوزه از صنعت پرداخت و گفت : البته این مساله نیازمند برنامه ریزی منسجم و مدونی است قطعا کاهش محدود نرخ سود تسهیلات و بهره ها تاثیر چندانی بر این وضعیت نخواهد داشت اما در صورتی که این کاهش رقم قابل توجهی باشد مسلما شاهد کاهش چشم گیری در هزینه تولید و قیمت خودرو در کشور خواهیم بود.