تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بررسی مشکلات خیابان پیروزی و شهرک زیتون در شورای شهر
تاريخ خبر: چهارشنبه، 2 تير 1395 ساعت: 13:05

به گزارش گروه  مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، سید وحید مقدم در جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص عملکرد شورایاری منطقه 13 توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: بخش اعظمی از منطقه 13 را پادگان‌های نظامی تشکیل داده است و این در حالیست که جابه جایی این پادگان‌ها می‌تواند فضای زیادی را آزاد کند و این فضاها به پارک تبدیل شوند.

وی با اشاره به کمبود فضای سبز در خیابان پیروزی گفت: متاسفانه فضای سبز منطقه پیروزی بسیار کم بوده و این مسئله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. چرا که مردم در حداقل‌های فضای سبز به سر می‌برند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به هزینه بالای نگهداری پارک سرخ حصار افزود: هزینه نگهداری سرخ حصار بسیار بالاست و این در حالیست که درآمدهای منطقه 13 کم است و باید سازمان‌های دولتی برای نگهداری این پارک فرامنطقه‌ای کمک کنند.

همچنین سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر نیز با بیان اینکه خیابان پیروزی با خیابان دماوند و محلاتی موازی است گفت: باید دسترسی‌هایی به این دو خیابان از پیروزی ایجاد شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود 12 متر در اطراف خیابان پیروزی تعریض شود تا عبور و مرور در این خیابان به سهولت انجام گیرد.

همچنین احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه عمده طرح جمع آوری آبهای سطحی در منطقه 13 صورت می‌گیرد گفت: اگر مدت و شدت بارش‌ها افزایش یابد احتمال پس زدگی وجود دارد که باید کانالهای این منطقه مورد پایش قرار گیرد.

سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر نیز  با بیان اینکه اراضی زیتون در منطقه 13 نه تنها حل نشده بلکه به غده سرطانی بدل شده است گفت: این غده سرطانی در تهران باقی مانده و باید مسئولان در مورد آن چاره اندیشی کنند تا به صورت شفاف مشکل اراضی زیتون حل و فصل شود.

در پایان مهدی چمران با بیان اینکه برخی معتقدند که باید پادگان‌ها از تهران خارج شود گفت: پادگان ها برای خروج به پول احتیاج دارند و چندان مناسب نیست که آنها از شهر بیرون بروند و ساختمان‌های مسکونی و اداری به جای آنها ساخته شوند.

وی با بیان اینکه اگر پادگان‌ها در شهر باقی بمانند حداقل زمین‌های تهران حفظ شده و ساختمان‌های بلندمرتبه به جای آن ساخته نمی‌شود، اظهار کرد: با وجود پادگان حداقل زمین تهران حفظ می‌شود و به جای آن ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد.

چمران گفت: در آخرین جلسه شورای عالی معماری پیشنهاداتی در باره حفظ و نگهداری پارک سرخ حصار مطرح شده که هنوز به جمع بندی نرسیده است.