تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


مهندسی ترافیک به دلیل بی توجهی برخی مدیران در جایگاه واقعی خود قرار ندارد
تاريخ خبر: سه شنبه، 11 اسفند 1394 ساعت: 14:57

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، دبیر علمی پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد از ارسال یک هزار و 210 مقاله به دبیر خانه خبرداد و گفت : مقالات توسط پنجاه نفر از اعضای هیئت علمی بررسی و مورد داوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهرداری نیوز، محمود صفارزاده در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اشاره به ارسال این مقالات اظهار داشت دغدغه مشترک این مقالات نابسامانی در ترافیک بوده است که هم اکنون دغدغه بسیاری از شهروندان می باشد.

وی با اشاره به یکی از مسائلی که برای اولین بار در کنفرانس حمل و نقل به آن پرداخته می شود را توسعه شهرها بر اساس حمل و نقل عمومی دانست و افزود : بررسی جایگاه حمل و نقل عمومی در شهرهای هوشمند و کاهش تقاضای استفاده از موتور سیکلت نیز در این راستا مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر علمی پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اشاره به این کنفرانس خاطرنشان کرد : در این کنفرانس 33 نشست تخصصی ، 19 کارگاه تخصصی و دو میزگرد برگزار خواهد شد همچنین به غیر از دانشگاههای ایران از اساتید برجسته از کشور های فرانسه ،پرتغال ،ژاپن ،اسپانیا ،دانمارک ،انگلیس ، نیوزلند ، امریکا و آلمان حضور خواهند داشت.

صفارزاده در ادامه گفت : ایمنی در حمل و نقل جاده ای نیز برای اولین بار در پانزدهمین کنفرانس حمل و نقل و ترافیک مورد دقت نظر کارشناسان بوده و توریسم  و حمل و نقل شهری از مباحث مهمی است که بدان پرداخته است.

دبیر علمی پانزدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ، از مصوبه مهندسی ترافیک در 20سال گذشته یاد کرد و گفت : مهندسی ترافیک باید در 20سال گذشته در کشور به اجرا گذاشته می شد که به دلیل بی توجهی برخی از مدیران تا به امروز جایگاه خود را در مهندسی ترافیک پیدا نکرده و علاوه بر این مبحث الزامات ترافیکی در ساختمان سازی مصوبه ای است که اخیرا مورد تایید مسئولان قرار گرفته است.