تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تفاوت دو پزشک/تصاویر
تاريخ خبر: پنجشنبه، 26 تير 1393 ساعت: 09:56

ابنا ـ یک پزشک عربستانی پس از پیوستن به گروه تکفیری داعش خود را در یک عملیات انتحاری منفجر کرد و منجر به جان باختن بیش از ۳۰ تن از نیروهای پیشمرگه کُرد در موصل شد.

دکتر «فیصل شامان العنزی» ملقب به "ابوشامان الجرزاوی" با پیوستن به گروه تروریستی داعش در عراق در عملیاتی انتحاری خود را در یک خودروی بمب گذاری شده منفجر کرده است.

خبر کشته شدن فیصل روز یکشنبه در شبکه اجتماعی منتشر شد و خانواده وی نیز اعلام کردند که خبر کشته شدن دکتر فیصل را دریافت کرده‌اند.

داعشی‌ها معتقدند عناصر آن‌ها با شرکت در حملات انتحاری مستقیم به بهشت وارد می‌شوند و دکتر فیصل شامان العنزی نیز به اعتقاد این گروه تکفیری شهید محسوب شده و اکنون در بهشت به‌سر می‌برد.

این دکتر درحالی خود را در میان کرد‌های موصل منفجر کرده که تمام آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند و ساعاتی پس از انجام این عملیات انتحاری، شهروندان عربستانی با درج ده‌ها کامنت در صفحات اینترنتی از اینکه وی به این شکل به زندگی خود پایان داده، ابراز تاسف کردند و با توجه به اینکه پیشمرگان کُرد از اهل سنت هستند، وی را "قاتل مسلمانان" نامیدند.

پیش‌تر در ماه گذشته نیز یک سعودی دیگر به نام «یزید الشقیران» که در سال ۲۰۱۳ با نتایج عالی از دانشکده علمی فنی سعودی فارغ التحصیل و در سال ۲۰۱۴ با رفتن به عراق به نیروهای داعش پیوسته و به هلاکت رسید.

در مقابل پروفسور «مادس گیلبرت» پزشک نروژی نیز که برای مداوای مجروحان فلسطینی به غزه سفر کرده است پزشکی مسیحی است که از نظر گروه تکفیری داعش مرتد و کافر شمرده می‌شود!

مادس گیلبرت هم‌اکنون در بیمارستان "الشفاء" در شهر غزه حضور دارد.

وی روز گذشته در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: سلاح‌های رژیم صهیونیستی که علیه مردم بی‌دفاع غزه استفاده می‌شود آسیب‌های عمیقی به اعضای بدن و مخصوصا دست و پا‌ها وارد می‌کند.

دکتر گیلبرت خاطرنشان کرد که یک چهارم قربانیان این سلاح‌ها زنان و کودکان هستند.

وی افزود: این رژیم از همه توان نظامی خود برای حمله به زنان و کودکان بی‌دفاع استفاده می‌کند، که همین امر باعث ایجاد معلولیت در اغلب آن‌ها شده است.

دکتر «فیصل شامان العنزی» پزشک عربستانی که خود را در موصل منفجر کرد

در ادامه تصاویری از پروفسور «مادس گیلبرت» در بیمارستان الشفاء غزه را مشاهده می‌کنید: