تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


ابهام در ارائه گزارش سازمان استاندارد در خصوص کیفیت و استاندارد بنزین های وارداتی
تاريخ خبر: يکشنبه، 6 دی 1394 ساعت: 08:45

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مهمترین عامل افزایش آلایندگی هوای کلان شهرها را تردد خودروهای با سوخت غیر استاندارد اعلام کرد و گفت :  قطعا تردد خودروهای با سوخت استاندارد  تاثیری در این وضعیت نخواهد داشت از این رو به نظر می رسد عمده ترین عامل افزایش آلودگی هوای تهران استفاده از خودروها و سوخت غیر استاندارد است.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به طرح مباحثی طی ماه های اخیر  در خصوص عدم  استاندارد بنزین های وارداتی  و اعلام گزارش سازمان استاندارد خاطر نشان کرد : تا هفته گذشته که سازمان استاندارد گزارشی را مبنی بر استاندارد بودن بنزین وارداتی به کمیسیون انرژی ارائه نکرده است.

وی تصریح کرد :  تا این لحظه در کمیسیون انرژی در خصوص مساله بنزین وارداتی هیچ مباحثی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت سلامتی جامعه در شرایط فعلی اظهار داشت : معتقدم سلامتی مردم از همه چیز اولا تر است و  چنانچه از ورود و عرضه سوخت غیر استاندارد و حرکت خودروهای فاقد استاندارد لازم جلوگیری شود قطعا شاهد این میزان آلایندگی هوای نخواهیم بود.

نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : امروز متاسفانه تردد خودروهای سواری فرسوده ، کامیون ها و اتوبوس های فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی آلایندگی بسیار بالایی را ایجاد می کنند ، در چنین شرایطی ضرورت دارد تا خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شوند ضمن اینکه سوخت این خودروها نیز نیازمند بررسی بیشتری است.

انصاری در ادامه در خصوص طرح مباحثی در خصوص سه نرخی شدن قیمت بنزین گفت : تا کنون در این ارتباط در کمیسیون انرژی و صحن علنی مجلس مطلبی مطرح نشده است.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و عدم تعادل درآمد ها با قیمت کالاها ، به نظر نمی رسد این گونه پیشنهاد افزایش قیمت و یا سه نرخی شدن طرح مناسبی نباشد چرا که این اقدام فشار اقتصادی و بار هزینه بیشتری را بر مردم تحمیل خواهد کرد.