تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تاثیر مشروط بسته خروج از رکود در بازار خودرو
تاريخ خبر: دوشنبه، 16 آذر 1394 ساعت: 13:50

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر بسته پیشنهادی دولت در رفع رکود بازار خودرو گفت :  بسته خروج از رکود به اندازه میزان تزریق نقدینگی و تعداد خریداران و میزان فروش بنگاهها و شرکت ها  موثر خواهد بود و قطعا به اندازه رفع رکود کلی بازار خودرو کشور موثر نخواهد بود.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود :  نقش  بسته پیشنهادی دولت به میزان تسهیلاتی که ارائه گردید و  فروش 100 هزار دستگاه خودرو در بازار خودرو موثر بوده  و بیش از این در بازار خودرو تاثیر نخواهد داشت.

وی اظهار داشت : مسلما کلیات اقتصاد کشور با بسته پیشنهادی دولت بهبود نخواهد یافت از این رو هم  اکنون شاهد تداوم رکود در بازار خودرو هستیم.

وی خاطر نشان کرد :  هم اکنون با توجه به مشکلات زیادی که وجود دارد راهکارهای زیادی در قالب بسته پیشنهادی در این راستا ارائه شده که تنها یکی از آنها بسته پولی است و آن هم نه در این حد بلکه بیش از این ارقام نیاز است تا موثر واقع شود.

نماینده لاهیجان  در خانه ملت در ادامه با اشاره به سایر راهکارها به منظور خروج رکود از بازار خودرو  اظهار داشت : در راستای راهکارهای لازم  برای رفع مشکل رکود از  بازار ، بسته ای در قالب لایحه رفع موانع تولید در کمیسیون مشترکی تصویب و به دولت ابلاغ گردید که  باید این بسته به طور کامل اجرایی شود .

ندیمی افزود :  مواردی چون قانون بودجه ، رفع موانع تولید ، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر قوانین مربوط به سیاست های کلی برنامه های اقتصادی کشور در این بسته مورد تامل قرار گرفته و راهکارها ارائه شده است.