تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


سالانه حدود 2میلیارد تومان برای نگهداشت فضای سبز برج آزادی هزینه می کند
تاريخ خبر: شنبه، 14 آذر 1394 ساعت: 11:07

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،شهردار منطقه9 با بیان اینکه مسئولیت نگهداری برج آزادی با بنیاد رودکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: به رغم وظیفه شهرداری تهران در نگهداشت این بنای ملی، مدیریت شهری از باب همکاری سالانه حدود 2 میلیارد تومان تنها برای نگهداری فضای سبز برج هزینه می کند.

سیدعلیرضا حسینی ضمن بیان این مطلب با اشاره به بروز مشکلات فنی در برج آزادی همچون نشت آب اظهار داشت: شهرداری تهران به دلیل عدم مسئولیت در نگهداری برج موظف نیست تا در صورت بروز مشکل به موضوع ورود پیدا کند، اما از آن جا که شخص شهردار تهران، معاونت فنی و عمرانی و اعضای شورای شهر این ملک را یکی از مهم ترین نمادهای شهر تهران می دانند بودجه ای را برای رفع نواقص اختصاص دادند.

وی افزود: از سوی دیگر حل مشکلات عمرانی در توان برج نبود و به همین دلیل معاونت فنی و عمرانی از سال 92 به طور مستقیم اقدامات مربوط به تعمیر را انجام می دهد.

شهردار منطقه 9 در پایان با اشاره به زمان پایان عملیات عمرانی برج آزادی گفت: در حال حاضر یکی از بهترین و باسابقه ترین پیمانکاران مسئولیت پروژه را برعهده گرفته است. البته از آن جا که کار، ظرافت بسیار زیادی دارد ممکن است در نگاه اول سرعت اقدامات کند به نظر برسد اما نباید فراموش کنیم که ما در این پروژه به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم.