تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


دولت باید برای برون رفت از وضعیت کنونی حمل و نقل عمومی اقدامات اساسی انجام دهد
تاريخ خبر: دوشنبه، 13 مهر 1394 ساعت: 09:02

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی و بازگشایی مراکز علمی و دانشگاهی در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی که توام با عدم پرداخت سهم 50 درصدی دولت در این حوزه است گفت: بنده بعید می دانم که دولت در شرایط کنونی برای انجام چنین پروژه های مهمی و توسعه حمل و نقل عمومی بتواند پرداخت هایی داشته باشد.

ابراهیم نکو در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه کافی نیست مگر اینکه بخش خصوصی و یا بخش هایی مثل شهرداری بتوانند این هزینه ها را پرداخت کنند زیرا آنها ، هم مطمئن تر هستند و هم می توانند این فعالیت ها و پروژه ها را هرچه سریعتر به بهره برداری برسانند.

وی در ادامه سخنانش گفت: دولت با توجه به شرایطی که در حال حاضر دارد همان 50 درصد  سهم خود را نیز نمی تواند پرداخت کند ولی باید یک راه حل درست و مناسب را جایگزین این موضوع کند، اینکه ما بگویم دولت نسبت به این موضوع بی تفاوت است درست نیست ، برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در فصلی که با بازگشایی مراکز علمی و فرهنگی هم مصادف شده است انجام این کار را سخت تر کرده است .

نماینده مردمان بهارستان و رباط کریم در ادامه افزود:دولت باید برای برون رفت از این وضعیت اقدامات اساسی را انجام دهد ، اما متمرکز شدن در این رابطه برای مرکز شهر به نظر بنده مشکلی را حل نخواهد کرد .

نکو در پایان تاکید کرد : بهترین راه حل ممکن برای مقابله با این مشکلات بهره برداری و توسعه هرچه بهتر و بیشتر خطوط ریلی درون شهری است که بهره برداری از خط 3 نمونه ای از این کار بود که توانست بار بیشتری از ترافیک تهران را کم کند و باید به این موضوع توجه بیشتری شود .