تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


در 100 سالگی سرطان نمی گیرید!
تاريخ خبر: چهارشنبه، 21 خرداد 1393 ساعت: 09:05

باشگاه خبرنگاران: تحقیقات نشان می دهد کسانی که به صد سالگی می رسند بعید است از بیماری های سنین پیری مثل سرطان و قلبی بیمرند.
 
این مطالعه توسط کالج لندن نشان داد که افراد این گروه سنی برخلاف سایر سالخوردگانی که در سنین پایین تر هستند، به احتمال بیشتر در اثر عفونت هایی مثل ذات الریه می میرند.
 
محققان گفتند که ۲۸ درصد افراد ۱۰۰ تا ۱۱۵ ساله در اثر عوارض "کهولت" می میرند و یک پنجم آنها در اثر ذات الریه و کمتر از فقط پنج درصد آنها در اثر سرطان از دنیا می روند و کمتر از ۹ درصد هم در اثر بیماری قلبی فوت می شوند.
 
این مطالعه با بررسی گواهی فوت ۳۶ هزار نفر انجام شد که در مقایسه، این بیماری ها یعنی امراض قلبی و سرطان، شایع ترین علل مرگ در میان ۸۰ تا ۸۴ ساله ها بود. ۲۵ درصد به خاطر سرطان و بیست درصد هم به خاطر بیماری قلبی درگذشتند.
 
دکتر کاترین اوانز محقق اصلی مطالعه گفت که این یافته ها سوالات مهمی در مورد خدمات بهداشتی و مراقبتی پیش می آورد.
 
به گفته او باید مراقب عفونت یا ذات الریه در این افراد بود به ویژه آنکه شمار صد ساله ها به بالا در بریتانیا درحال افزایش است.
 
براساس تازه ترین آمارهای ملی در این کشور، درحال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر در بریتانیا بالای صدسال دارند اما انتظار می رود تا سال ۲۰۶۶ شمار آنها به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسد.