تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


رونمایی از آی پدپرو با قلم دیجیتال
تاريخ خبر: يکشنبه، 22 شهريور 1394 ساعت: 16:02

به گزارش فارس به نقل از انگجت، قبلا هم شرکت هایی مانند سامسونگ و مایکروسافت برای تبلت های سری نوت و سرفیس قلم نوری عرضه کرده بودند. کارشناسان معتقدند اپل این کار را با هدف جلب نظر طراحان و متخصصان گرافیست انجام می دهد.

اما نکته قابل تامل این است که گرافیست ها و طراحان مدتهاست از روش های دیگری برای تامین نیازهای خود استفاده می کنند و بعید به نظر می رسد که بخواهند به استفاده از قلم اپل روی آورند. یکی از این ابزار تبلت های گرافیکی Wacom است که استفاده از آنها برای طراحی و نگارش و خطاطی بسیار راحت تر از آی پد است.

 اپل تلاش کرده عقب ماندگی در این حوزه را با بزرگتر کردن نمایشگر آی پد جبران کند. آی پد پروی جدید 12.9 اینچی است و دقت آن به 2732 در 2048 پیکسل می رسد. همچنین با توجه به نصب سیستم عامل iOS9 از این تبلت می توان برای اجرای چند برنامه به طور همزمان استفاده کرد.

این شرکت قبلا نمایشگرهای فوق پیشرفته 5K را همراه با آی مک جدید عرضه کرده بود و حالا از فناوری مذکور در آی پد پرو نیز استفاده کرده است. پردازنده 64 بیتی A9X با قابلیت اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین، چهاربلندگوی قابل تنظیم، شارژ 10 ساعته، کاهش وزن به 712 گرم و ضخامت به 6.9 میلیمتر نسبت به آی پد قبلی ، دوربین 8 مگاپیکسلی iSight  در عقب و دوربین FaceTime HD در جلو و صفحه کلید هوشمند نرم و منعطف از جمله دیگر ویژگی های تبلت یادشده است.

قیمت مدل های 32 و 128 گیگابایتی آی پدپرو که تا دو ماه دیگر در دسترس علاقمندان قرار می گیرند به ترتیب 799 و 949 دلار است. در صورت پشتیبانی از شبکه های پیشرفته نسل چهارم قیمت آی پد پروی 128 گیگابایتی تا 1079 دلار افزایش می یابد.