تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


ساخت ۱۳ پارکینگ در دستور کار سازمان ترافیک تهران
تاريخ خبر: چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت: 13:07

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهر تهران گفت: پروژه پایدار سازی گود میلاد با کاربرد پایدارسازی و هم کاربرد پارکینگ برای محوطه برج میلاد با ظرفیتی حدود ۴۵۰ پارکینگ در حال ساخت است که حدود ۶ الی ۷ ماه بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسعود حق لطفی در خصوص برنامه‌های سازمان متبوعش برای حل معضل کمبود پارکینگ در پایتخت، اظهار داشت: سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی شهرداری تهران در حال حاضر ۳ پارکینگ در حال ساخت دارد و امیدواریم که طی برنامه زمانبندی شده اولین پارکینگ ( پارکینگ مینابی) در اواخر پاییز به بهره‌برداری برسد، درهمین راستا تا پایان سال جاری نیز پارکینگ جوادیه به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد ۴ پارکینگ با مجموعه سازمان حمل و ترافیک شهرداری تهران امضاء شده و در حال طراحی آنها هستیم و فکر می‌کنم ۲ مورد از آنها در اوایل زمستان آماده اجرا شود.
 
سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهر تهران افزود: ۲ پارکینگ دیگر هم حداکثر تا اواخر سال اقدامات شروع پروژه آن کلید خواهد خورد که طی یک برنامه ۱۰ ماهه قرار است این ۴ پارکینگ ساخته و تقدیم شهروندان تهرانی شود.
 
حق لطفی در ادامه به پروژه پایدارسازی گود میلاد نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه هم با کاربرد پایدارسازی و هم کاربرد پارکینگ برای محوطه برج میلاد با ظرفیتی حدود ۴۵۰ پارکینگ در حال ساخت است که حدود ۶ الی ۷ ماه بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با ساختن این ۴ پارکینگ، تا چه اندازه به ظرفیت پارکینگ‌های شهر تهران اضافه خواهد شد؟ گفت: سازمان ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که نیاز به ۳۰ هزار پارکینگ برجی دارد تا بتواند تقریباً نیازهای اولیه را تأمین کند.
 
 سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهر تهران افزود: برنامه آغاز ساخت ۱۳ پارکینگ در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴ مورد از آنها را ما در حال استارت زدن هستیم و ۹ پارکینگ دیگر هم خود سازمان ترافیک رأساً به عنوان سازمان متولی در حال اجراست.