تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


هزینه بالای احداث بخش شمالی بزرگراه صیاد شیرازی
تاريخ خبر: سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت: 10:24

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون حمل و نقل، عمران شورای شهر تهران درمورد روند احداث بخش شمالی بزرگراه صیاد شیرازی توضیحاتی را ارائه کرد.

احمد دنیامالی در مورد پروژه امتداد بخش شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و معارضین اجرای این طرح گفت: طرح امتداد بخش شمالی اتوبان شهید صیاد شیرازی درگذشته در شورای شهر مصوب شده؛ اما تملک و هزینه بالای ادامه طرح موجب متوقف شدن موقتی این امتداد شد.

وی در مورد هزینه بالای تملک املاک معارض در بخش شمالی گفت: در پروژه‌هایی که مجبور به مداخله در بافت مسکونی و یا اداری هستیم چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود که اجتناب ناپذیر است چرا که وقتی شهر قبل از آماده سازی معابر و خیابان‌ها بارگذاری شده و دارای جمعیت زیاد است. مجبور به ایجاد معبر و خیابان می شویم و باید در بافت شهر مداخله کنیم.

دنیامالی با بیان اینکه باید طراحی شهرها قبل از بارگذاری انجام شود، خاطرنشان کرد: درغیر این صورت باید پس از توسعه شهرها با هزینه‌های چند برابری املاک را تملک کرد و نسبت به ساخت معابر اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به هزینه بالای امتداد این بزرگراه تصریح کرد: نمی‌توان مسیر پروژه را تغییر داد و باید شرایطی فراهم شود که بتوان با هزینه کمتری، سیر ساخت پروژه را ادامه داد.

به گفته دنیامالی نمی‌توان مسیر پروژه را بدون در نظر گرفتن شرایط هندسی تغییر داد.