تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


احداث تونل زیرگذر بزرگراه شهید همت در منطقه دو تهران
تاريخ خبر: شنبه، 3 مرداد 1394 ساعت: 10:49

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،شهردار منطقه دو تهران از احداث تونل زیر گذر بزرگراه شهید همت در این منطقه خبر داد و گفت: این تونل در راستاي كاستن بار ترافيكي در محدوده شهرك هاي هماي شمالي و جنوبي در تقاطع خيابان پارك با اتوبان همت احداث می شود.

عزیز اله نظری با بیان این خبر افزود: اجراي عمليات ابنيه و سيويل بزرگراه ها و تقاطع هاي غير همسطح و تونل ها به دنبال ايمني تردد، روان سازي ترافيك،كاهش زمان توقف، صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش آلودگي هاي هوا بوده و به تبع آن كاهش هزينه هاي رواني و بهداشتي و درماني را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: افرادي كه زمان زيادي را در ترافيك مي گذرانند، هزينه رواني زيادي را مي پردازند و ماحصل آن درگيري هاي اجتماعي و نزاع هاي خياباني و تنش هاي خانوادگي وكاري بيشتر است و از طرفي ترافيك باعث كاهش سرعت خودرو و كاهش كيفيت سوخت و افزايش آلودگي هوا و به دنبال آن بيماري هاي مختلف و در نهايت تحميل هزينه هاي سنگين درمان به شهروندان مي باشد.

شهردار منطقه دو تهران اظهارداشت: عمليات هدايت ترافيكي تا كنون از طريق يك زيرگذر تك بانده با ارتفاع محدود و با تنظيم چراغ راهنماي زماندار بگونه اي كه وقتي چراغ در محدوده شمالي سبز باشد امكان تردد به سمت جنوب و وقتي چراغ در محدوده جنوبي سبز باشد امكان تردد به سمت شمال ميسر است.

وی تاکید کرد: با شروع عمليات اجرايي از بهمن ماه سال 92 با توجه به ارتفاع كم تاج تونل تا بستر بزرگراه همت، عمليات تحكيم و حفاري با ظرافت خاصي انجام گرديد و فاز يك قرارداد شامل حفاري و تحكيم گالري هاي دسترسي و گالري هاي پيشرو و بتن ريزي شمع ها، حفاري و آرماتور بندي و شاتكريت تونل اصلي به پايان رسيده و فاز دوم عمليات در دست اقدام است.

نظری خاطرنشان کرد: در اين فاز عمليات زهكش و عايق بندي و حفاري كانال و لوله گذاري جمع آوري آب هاي سطحي انجام شده و عمليات قالب بندي و لاينيگ تونل و ساير عمليات تكميلي در دست اقدام است.اين تونل داراي طول 90متر داراي دو باند سواره رو به عرض 5/4متر و يك پياده رو به عرض 1/2متر و يك پياده رو 60سانتي متري و ارتفاع 4/5 متر ميباشد و انشاء الله تا پايان سال 94 به بهره برداري خواهد رسيد.